امام جمعه همدان:

شهدا ناشناخته مانده اند

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۰۹:۳۰:۱۳
کد خبر: ۴۴۳۰۳۷
شهدا ناشناخته مانده اند
آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز دوشنبه در یادواره شهدای یگان ویژه غرب کشور در همدان افزود: شهدا از جهان مادی هجرت کردند ولی ما هنوز رمز و راز آنها از رسیدن به مقام عرشی اشان را کشف نکرده ایم.

پبه گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در یادواره شهدای یگان ویژه غرب کشور در همدان افزود: شهدا از جهان مادی هجرت کردند ولی ما هنوز رمز و راز آنها از رسیدن به مقام عرشی اشان را کشف نکرده ایم.

وی اضافه کرد: انسان برای رسیدن به خدا آفریده شده ولی با در آمیخته شدن با مسایل مادی و دنیوی نه تنها به سمت خدا پیشروی نکرده بلکه فرسنگها هم ذور می شود.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: شهدا با اهدای جان و خون خود مسیر سعادت را برای انسانها نمایان کرده تا آنها نیز این مسیر روشن و تعالی را بپیمایند.

آیت الله طه محمدی افزود: اگر شهدا نبودند هم اینک ما هیچ عایدی و دستاوردی نداشتیم و تمامی داشته های امروز را مدیون اخلاص و یثار شهدا است.

وی درباره جایگاه و عظمت شهدا اظهار کرد: مقام شهدا به حدی رفیع است که برخی از بزرگان دینی کشور توصیه کرده اند که هنگام حضور در گلزار شهدا از آنان حاجت خواهید.

امام جمعه همدان با ذکر اینکه در امام شناسی ضعیف هستیم گفت: شهدا محصول و تربیت شدگان مکتب اسلام هستند که با اطاعت از پروردگار به این مقام دست یافتند.

آیت الله محمدی یادآوری کرد: همدان تابستان امسال میزبان مسابقات قرآنی دانش آموزان سراسر کشور بود و در این گردهمایی ملی بر اهمیت توجه به این کتاب الهی تاکید شد.

وی افزود: انسانها با قرآن سروکاری ندارند و از مسیر این کتاب الهی هجرت کرده اند بگونه ای که قرآن مهجور مانده و فراموش شده است.

وی تاکید کرد: قرآنی بودن و قرآنی عمل کردن موجب می شد انسان به کراماتی نظیر طی الارض بودن و زنده کردن مردگان دست یابد.

یادواره 81 شهید یگان ویژه غرب کشور با حضور خانواده شهدای استانهای کرمانشاه، کردستان، مرکزی و ایلام به میزانی همدان امروز دوشنبه برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز