سرهنگ "داود عبدالمالکی " در کمبته بررسی موانع و مشکلات گفت:

مهمترین و اساسی‌ترین وظیفه مراکز مشاوره حفظ بقاء، تقویت و بهسازی نهاد خانواده است

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۰۹:۳۴:۰۰
کد خبر: ۴۴۳۰۴۱
مهمترین و اساسی‌ترین وظیفه مراکز مشاوره حفظ بقاء، تقویت و بهسازی نهاد خانواده است
معاون هماهنگ کننده استان، گفت:مهمترین اهداف مشاوران ، پیشگیری از فروپاشی کانون گرم خانواده هاست.

به گزارش خبرگزاری برنا در تهران ، سرهنگ "داود عبدالمالکی " در کمبته بررسی موانع و مشکلات حوزه مشاوره و مددکاری با اشاره به اینکه اهداف عمده مشاوران آسان کردن تغییرات رفتاری، افزایش توانایی مراجعان در ایجاد و حفظ رابطه با دیگران می باشد، افزود : مشاوران و مددکاران اجتماعی با شناختی که از آسیب ها و معضلات اجتماعی دارند می توانند با بررسی محتوایی، راهکارهای عملی، علمی و هدفمندی را جهت حل این معضلات ارائه کرده و با حل و فصل اختلافات و ایجاد مصالحه از فروپاشی کانون گرم خانواده پیشگیری و بر استحکام و تقویت پایه ای اولین نهاد اجتماعی بیفزایید.

وی ادامه داد: از آنجایی که مشاوره و راهنمایی یک راهبرد نیرومند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، سهم عمده‌ای در حفظ نظم و امنیت دارد و با پیشگیری از انحرافات، آسیب‌ها، ناهنجاری‌های روانی و خانوادگی و اجتماعی به تامین و توسعه امنیت اجتماعی و گسترش آن در جامعه کمک می نماید.

سرهنگ عبدالمالکی همچنین خاطرنشان کرد: مصالحه پرونده هایی که در کلانتری ها تشکیل می شود، موجب کاهش تشکیل پرونده های قضائی، کاهش ماموریت های غیرضروری پلیس و توانمند شدن خانواده ها برای ادامه زندگی بهتر می شود.

این مقام انتظامی در توصیه‌ای کوتاه به مشاوران عنوان داشت: ازآنجا که مهمترین و اساسی‌ترین وظیفه مراکز مشاوره حفظ بقاء، تقویت و بهسازی نهاد خانواده است و با استواری و استحکام این نهاد، پیشگیری اجتماعی تحقق می‌یابد، بهترین راه ایجاد تعامل مثبت و پایدار با مراجعان همانا جلب اعتماد و برقراری یک رابطه منطقی بر اساس همدلی و همنوایی با آنانست.

وی با اشاره به اقدامات تخصصی مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری های استان در حل و فصل مشکلات شهروندان در موضوعات خانوادگی، حقوقی و نزاع و درگیری، تاکید کرد: عملکرد مراکز مشاوره پلیس، نقش موثری در کاهش پرونده های قضائی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به رویکرد جامعه محوری ناجا گفت: تاسیس معاونت اجتماعی و مراکز مشاوره در نیروی انتظامی گامی مهم در تحقق اهداف پلیس جامعه محور بود و نیروی انتظامی در انجام امور اجتماعی پیشتاز است و عملکرد بسیار مثبتی در این زمینه دارد.

معاون هماهنگ کننده غرب استان تهران در پایان تصریح کرد: مراکز مشاوره ناجا ویترینی از اقتدار و صلابت به همراه عطوفت و همدلی با مردم است، امروزه نیروی انتظامی با بهره گرفتن از نیروهای متخصص و متعهد به بررسی مشکلات خانواده ها پرداخته و در حل مشکلات خانواده ها و کم کردن حجم پرونده های قضائی نقش بسزایی داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز