فرمانده انتظامی استان کرمان:

وقف در حوزه امنیت برای برقراری و ارتقای سطح امنیت مورد توجه قرار گرفته شود /کاهش ۲۴ درصدی وقوع شرارت در استان کرمان/افزایش ۴۰ درصدی کشف قاچاق کالا در کرمان/ انهدام ۴۸ باند قاچاق مواد مخدر طی ۴ ماهه گذشته سال جاری

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۲:۵۷:۲۸
کد خبر: ۴۴۳۲۲۶
وقف در حوزه امنیت برای برقراری و ارتقای سطح امنیت مورد توجه قرار گرفته شود /کاهش ۲۴ درصدی وقوع شرارت در استان کرمان/افزایش ۴۰ درصدی کشف قاچاق کالا در کرمان/ انهدام ۴۸ باند قاچاق مواد مخدر طی ۴ ماهه گذشته سال جاری
فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر اهمیت موضوع وقف در حوزه امنیت، گفت: در نیروی انتظامی به منظور برقراری و ارتقای سطح امنیت نیاز به کمک همگانی داریم که یکی از این موارد، وقف است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سردار رضا بنی اسدی فر در آیین تجلیل از خبرنگاران افزود: مجموع جرایم خشن در استان کرمان 24 درصد افزایش کشف داشته است.

فرمانده انتظامی استان اذعان داشت: وقوع شرارت در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان 24 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد از مجموع سرقت های استان کرمان جزء سرقت های مهم بوده است اظهار کرد: در حوزه سرقت های مسلحانه 38 درصد افزایش کشف در استان حاصل شده است.

وی از افزایش 18 درصدی کشف سرقت های عادی در استان کرمان نیز خبر داد.

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: چهار ماه امسال در مجموع کالاهای قاچاق به ارزش بیش از 312 میلیارد ریال در استان کشف شده است.

وی بیان کرد: مجموع میزان کالاهای کشف شده در استان کرمان نسبت به مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کالای قاچاق به زیرساخت های داخلی کشور ضربه مهلکی وارد می کند، تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم تلاش کنیم تا از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری شود.

سردار بنی اسدی فر به کشفیات حوزه مواد مخدر در استان کرمان طی سال جاری اشاره و بیان کرد: در مجموع امسال 35 تن و 750 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده که 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی از انهدام 48 باند مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: انجام 17 مورد درگیری پلیس با سوداگران مرگ نیز منجر به حذف سه شرور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه برخورد با خرده فروشان مواد مخدر افزایش 82 دستگیری متهمان مرد و 111 درصدی متهمان زن را داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: امسال 197 فقره پرونده در حوزه جرایم فضای مجازی در مجموعه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) مطرح شده است.

وی عنوان کرد: مجموع پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا نسبت به مدت مشابه قبل 38.73 درصد افزایش داشته که از این تعداد 99.5 درصد از جرایم کشف شده است.

وی گفت: برداشت غیر مجاز از حساب افراد به عنوان عمده ترین جرم در فضای مجازی بوده است.

بنی اسدی فر اجرای 17 مورد طرح های تحقیقاتی غیر صنعتی را از اقدامات دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی برشمرد و گفت: این حوزه در سال جاری 21 اتاق فکر برگزار کرده و پنج مورد حمایت از پایان نامه های دانشجویی را داشته است.

وی تالیف دو کتاب را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سال جاری 12 نفر از محققان برای همکاری با نیروی انتظامی جذب شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه تصادفات درون شهری در چهار ماه امسال 51 نفر فوت کرده اند و سه هزار و 258 نفر نیز مجروح شده اند.

وی ادامه داد: تعدادکشته های تصادفات درون شهری 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته اما آمار حوزه مجروحان 11 درصد افزایش داشته است.

بنی اسدی فر گفت: در حوزه برون شهری نیز 247 نفر کشته و یکهزار و 693 نفر مجروح شده اند که تعداد کشته ها 23 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در مجموع تعداد فوتی های حوادث رانندگی در برون شهری و درون شهری 25 درصد کاهش و تصادفات جرحی 13 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان به برگزاری 480 جلسه آموزشی در مدارس، مساجد، ادارات دولتی و اصناف با موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: در سال جاری مشاوره فردی به یک هزار و 230 نفر در مراکز مشاوره نیروی انتظامی ارائه شده است.

وی به مصالحه بیش از 63 درصدی پرونده های مراجع قضایی در دوایر مددکاری کلانتری ها اشاره کرد و افزود: در سال جاری یکهزار و 220 مورد خبر از سوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان تولید و منتشر شده است.

سردار بنی اسدی فر چاپ 20 هزار بروشور و 50 هزار کتابچه آموزشی را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان ذکر کرد.

وی به موضوع وقف در حوزه امنیت نیز اشاره کرد و گفت: در نیروی انتظامی به منظور برقراری و ارتقای سطح امنیت نیاز به کمک همگانی داریم که یکی از این موارد، وقف است.

 

وی گفت: شهرستان رفسنجان در حوزه وقف در حوزه امنیت پیشگام شده است و در هفته گذشته در این شهرستان یک باغ و چهار دستگاه خودروی سواری وقف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین از رسانه ها به عنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان کشور یاد کرد و گفت: به عنوان دستگاه امنیتی انتظار داریم که انعکاس وقایع در رسانه ها با هدف رفع مشکلات در جهت خدمت رسانی به مردم باشد.

وی افزود: انتخاب مسیر انعکاس وقایع و ضعف های احتمالی باید به شکلی صورت گیرد که منجر به بداخلاقی و خدشه به اعتماد عمومی نشود.

سردار بنی اسدی فر تاکید کرد: اعتقاد داریم هر کجا تخلفی صورت می گیرد باید قانون مندانه و بدون اغماض مورد برخورد قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز