سخنگوی شورای شهر ارومیه

مسیر تراموای شهری ارومیه ۳۰ کیلومتر خواهد بود

۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۰۷:۵۸:۴۲
کد خبر: ۴۴۳۴۹۲
مسیر تراموای شهری ارومیه ۳۰ کیلومتر خواهد بود
میر علی محمدی: تراموای شهری ارومیه در دو مسیر به طول ۳۰ کیلومتر که برای شهر ارومیه در نظر گرفته شده بود.

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: تراموای شهری ارومیه در دو مسیر به طول ۳۰ کیلومتر که برای شهر ارومیه در نظر گرفته شده بود.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه،میر علی محمدی به تشریح اجرای پروژه تراموای شهر ارومیه پرداخت و اظهار داشت: به پیشنهاد معاونت حمل و نق و ترافیک شهری ارومیه شهرداری ارومیه و با سیاست‌گذاری و تصویب شورای اسلامی شهر از سال ۹۳ استارت عملی پروژه طراحی و اجرای تراموای شهر ارومیه برای حل بخشی از مشکل ترافیک شهری انجام شده است.

وی گفت: در این راستا ابتدا شرکت شنگل آلمانی با شرط پذیرفتن یک سرمایه‌گذار ایرانی به منظور تامین منابع مالی و تامین فاینانس مورد نیاز متقاضی اجرای صفر تا صد این پروژه را پیشنهاد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: شورای اسلامی و شهرداری ارومیه پس از برگزاری جلسات فنی و حقوقی مورد نیاز به این نتیجه رسید که با این پیشنهاد در صورتی که همراه با انتقال تکنولوژی به شهر ارومیه بوده باشد موافقت کنند.

محمدی تصریح کرد: این شرکت موظف به طراحی، نظارت بر اجرا و بهره‌برداری از پروژه را با طراحی، ساخت و انتقال واگن‌های مورد نیاز از کشور آلمان به شهر ارومیه را عهده‌دار شده بود.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده برای خیابان‌هایی که عرض آنها امکان اجرای آن را ندارند واگن‌های متناسب با آن خیابان و با عرض مناسب طراحی، ساخت و اجرایی شود.

عضو شورای شهر ارومیه گفت: به دنبال اجرایی کردن قرار داد، طراحی تراموای شهری ارومیه در دو مسیر به طول ۳۰ کیلومتر برای شهر ارومیه در نظر گرفته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه از حجم مالی بالایی برخوردار است اظهار داشت: بدین سبب مقرر شده است با برگزاری مناقصه عملیات اجرایی پروژه به دست پیمانکاری که از سرمایه‌گذار صاحب صلاحیت برای تامین بخش مالی پروژه استفاده می‌کند بهره‌مند شویم در حال حاضر اسناد مناقصه توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهر ارومیه تهیه شده است و نسبت به اجرای تشریفات برگزاری مناقصه اقدام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به موازات آن عملیات ژئو تکنیکی برای خط یک تراموای شهری ارومیه که از میدان بزرگ خاتم‌الانبیاء شروع می‌شود در مسیر بلوار ۷ تیر فلکه جیران، مدنی ۳و ۲ و ۱، خیابان ارتش، خیابان ورزش، خیابان آهندوست، فلکه مادر، بلوارایثار و در فلکه تخم‌مرفی شهرک ایثار خاتمه می‌یابد.

سخنگوی شورای شهر ارومیه بیان کرد: پس از تهیه گزارش نهایی فنی ژئو تکنیکی پروژه طرح تراموا در آن مسیر نهایی شده و مناقصه آن برای انتخاب پیمانکار به یکی از صورت‌های ممکن انجام می‌شود.

وی افزود: به سبب وجود ترافیک در سطح شهر ارومیه در مسیرهای مذکور ممکن است عملیات اجرای پروژه قدری به طول بی‌انجامد که این مدت زمان بین ۲۰ تا ۲۴ ماه پس از شروع عملیات اجرایی پیش‌بینی شده است.

 

نظر شما