استاندار در دیدار با سرمایه گذار ایرلندی:

قزوین از ظرفیت خوبی در انرژی‌های پاک برخوردار است

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۰۹:۲۸:۱۱
کد خبر: ۴۴۴۱۲۵
قزوین از ظرفیت خوبی در انرژی‌های پاک برخوردار است
فریدون همتی در دیدار با سرمایه گذار ایرلندی بیان کرد: از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه انرژی های پاک حمایت کرده، چراکه قزوین از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در دیدار با شانون از سرمایه گذاران ایرلندی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مواصلاتی از جایگاه و موقعیت خوب و مناسبی برخوردار بوده و ظرفیت تولید 4000مگاوات رق خورشیدی و بادی را دارا می باشد.

همتی افزود: شرکت های خارجی موفقی در استان وجود دارد که نشان دهنده همکاری نزدیک دستگاه های دولتی و شرایط مناسب و ویژه در قزوین است.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای تولید انرژی های پاک گفت: امیدواریم در چشم انداز آینده قزوین بتواند به پایلوت تولید انرژی های خورشیدی تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در قزوین گریزی هم به تحولات پس از برجام اشاره زد و تصریح کرد: اراده جدی در مجموعه استانداری جهت جلب سرمایه گذاری های خارجی وجود داشته و استفاده از تکنولوژی های مدرن در صنعت برق بویژه در حوزه انرژی های پاک در اولویت استان بوده و از هرگونه طرحی در این بخش ها حمایت خواهیم کرد.

همتی درپایان بر حل مسائل مرتبط با تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای این طرح تاکید کرد.

شانون سرمایه گذار ایرلندی هم در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت های شرکت مطبوع خود در جهان پرداخت و گفت: شرکت سرمایه گذاری ایرلندی در زمینه راه اندازی مزارع تولید انرژی از طریق پنل های خورشیدی فعالیت دارد و برای تولید هر 100مگاوات برق 130میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد شد.

وی افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این طرح 65نفر به طور دائم مشغول بکار خواهند شد و ۷۵درصد از حجم سرمایه گذاری به صورت خارجی و بقیه آن از طریق بازار سرمایه تامین خواهد شد.

این سرمایه گذار ایرلندی عنوان کرد: ظرف دو ماه آینده تمامی قرار دادها منعقد و موضوع فاینانس طرح نیز اجرایی و برقرار خواهد شد.

نظر شما