مدیر هنری تئاتر آلمان با حضور در جشنواره تئاتر رضوی:

استقبال از تئاتر در خراسان شمالی بی نظیر است

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۱۲:۰۱:۲۸
کد خبر: ۴۴۴۲۴۴
استقبال از تئاتر در خراسان شمالی بی نظیر است
مدیر هنری تئاتر آلمان که علاقه مند به تولید اثر برای شرکت در جشنواره های تئاتر ایران است، در جشنواره تئاتر رضوی حضور پیدا کرد و با دیدن آثار از نزدیک با محتوای این جشنواره آشنا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، پیتر اشپوهلر (peter spuhler) که صاحب کمپانی تئاتر badische staattheater  در شهر کارلسروهه آلمان است ، با حضور در یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد، به تماشای نمایش ها نشست.

وی با بیان اینکه دیدن تئاتر ایران و آشنایی با فضای آن همواره برای من جالب بوده است، اظهار داشت: جشنواره تئاتر رضوی شرایطی را بوجود آورد تا به بجنورد بیایم و از نزدیک به تماشای آثار این جشنواره بنشینم و با تئاتر ایران ارتباط برقرار کنم.

وی استقبال از تئاتر را در ایران و خراسان شمالی بی نظیر توصیف کرد و عنوان کرد: علاقه مردم ایران به تئاتر کاملا مشهود است و ایرانیان مشتاق به تئاتر و برگزاری این نوع برنامه ها هستند.

وی افزود: چرا که من در مدتی که در جشنواره حضور داشتم و برای دیدن آثار به سالن نمایش می آمدم، شاهد حضور شرکت کنندگان بسیاری بودم که حتی تعدادشان از تعداد صندلی ها نیز بیشتر بود و عده ای مجبور می شدند روی زمین بنشینند و نمایش ها را تماشا کنند.

این مدیر هنری تئاتر از کشور آلمان، تصریح کرد: از طریق تئاتر فجر، با تئاتر ایران آشنایی داشتم و خیلی از دوستانم به من گفته بودند که علاقه مند به تئاتر در ایران بسیار وجود دارد، به همین دلیل انگیزه ای شد تا در جشنواره تئاتر رضوی حضور پیدا کنم.

اشپوهلر اظهار داشت: شرایطی که در این جشنواره دیدم همانند کشور آلمان است، چرا که در آنجا نیز علاقه مندان به تئاتر بسیار هستند و سالن های تئاتر در همه شهرها وجود دارد.

وی با اشاره به نمایش هایی که در مدت برگزاری جشنواره به روی صحنه رفت، بیان کرد: افراد مختلف از طبقات اجتماعی متفاوت برای برآورده شدن خواسته هایشان به امام رضا(ع) توسل می کردند که این موضوع برایم جالب بود.

گفتنی است؛ مهمانانی از کشور آلمان  که علاقه مند به تولید اثر برای جشنواره تئاتر رضوی هستند در یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی حضور داشتند، تا از نزدیک با محتوای جشنواره آشنایی پیدا کنند، که این امر در راستای بین المللی شدن جشنواره اتفاق افتاده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز