معاون عمرانی استاندار قزوین:

خروجی کارگروه قزوین +۲۰ به خوبی در شهر مشهود است

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۱۳:۵۸:۱۸
کد خبر: ۴۴۴۲۸۹
خروجی کارگروه قزوین +۲۰ به خوبی در شهر مشهود است
منوچهر حبیبی از کارگروه قزوین +20 به خوبی یادکرد و گفت: این کارگروه یک کارگروه ارزشمند و متحد بوده که خروجی عملکرد آن را می توان در شهر مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار قزوین در اولین جلسه دوره هفتم کارگروه قزوین+20 با اشاره به ارزشمند بودن این کارگروه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر قزوین دارای کارنامه پرافتخار و شخصیت های تاثیرگذار است باید این مهم را به نسل آینده نیز منتقل کنیم.

حبیبی بیان کرد: شهر قزوین بر اساس مستندات یک شهر با برنامه بوده و به اعتقاد دبیر عالی شورای شهرسازی شهر قزوین یک شهر متعادل است.

این مقام مسوول گفت: مدیریت شهری قزوین رویکرد گردشگری داشته چراکه کشور نیز به این سمت در حال حرکت می باشد.

حبیبی اضافه کرد: حرکت به سمت گردشگری و اقتصاد پویا، افزایش سرانه فضای سبز، داشتن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، مدیریت پسماند و فعالیت های فرهنگی از اقدامات مهمی است که در شهر قزوین صورت گرفته که به همین خاطر باید از متولیان شهر تشکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید قزوین در سطح ملی و فراملی معرفی شود، گفت: مدیریت شهری قزوین در اقدامات فرهنگی جلوتر از سایر دستگاه ها می باشد و قدم های موثری در این زمینه برداشته است.

وی با تاکید بر معرفی قزوین در سطح ملی و فراملی ابراز کرد: باید به ارتقای سطح فرهنگ شهروندان در زمینه های مختلف مانند استفاده از حمل و نقل عمومی، تفکیک زباله از مبدا، زیست محیطی، ورزش و سلامت توجه بیشتری شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه شهر قزوین یک شهر متدین است تصریح کرد: به ازای هر 2هزار و 600نفر در قزوین یک مسجد وجود دارد و این در حالیست که از این منظر بهترین آمار را در کشور داریم.

حبیبی با تاکید بر اتحاد و همدلی دستگاه های اجرایی برای توسعه شهر قزوین بیان کرد: گردشگری قزوین از 500هزار نفر در سال 90 اکنون به یک میلیون و 250هزار نفر در سال 95 رسیده که البته این رشد کافی نیست.

وی افزود: احداث هتل تنها راه جذب گردشگر نیست بلکه در این زمینه باید مشارکت شهروندان افزایش پیدا کرده و از طرفی هم توجه به خانه های قدیمی برای جذب گردشگر موثر است.

معاون امور عمرانی استاندار عنوان کرد: برای اجرای پروژه هایی مانند پیاده راه خیام و احیای بافت فرسوده هادی آباد نیاز به مشارکت شهروندان است چراکه این مشارکت نقش مهمی در تحقق پروژه ها دارد.

حبیبی بیان کرد: موضوع زیست محیطی و آب از شرایط اصلی برای جذب سرمایه گذار در شهر قزوین بوده و به همین خاطر هم باید در کارهای دسته جمعی همکاری بیشتری داشته و به سرمایه های اجتماعی توجه بیشتری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز