مراسم اختتامیه سومین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور در البرز

دکتر گودرزی: مدیران کل تلاش کنند تا حوزه جوانان در رأس امور استانها قرار گیرد / می بایست موضوع جوانان به یک گفتمان تبدیل شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۲ - ۱۰:۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۴۴۴۶۹
دکتر گودرزی: مدیران کل تلاش کنند تا حوزه جوانان در رأس امور استانها قرار گیرد / می بایست موضوع جوانان به یک گفتمان تبدیل شود
وزیر ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه سومین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور با تاکید بر لزوم تلاش مدیران کل برای قرار گرفتن حوزه جوانان در رأس امور استان ها گفت: می بایست موضوع جوانان به یک گفتمان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه سومین گردهمایی مسئولان امور جوانان کشور ، ضمن تقدیر از میزبان برگزاری این مراسم باشکوه در استان البرز، اظهار کرد: در حوزه جوانان، موارد بیشماری وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه از ابتدای شکل گیری ستاد ساماندهی  بر این مهم تاکید داشتم که باید موضوع جوانان باید به یک گفتمان تبدیل شود، افزود: باید فضای عمومی دغدغه این مهم را داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برخی از همجه های صورت گرفته علیه وزارت ورزش و جوانان، گفت: دلیل بروز چنین هجمه هایی به سبب این بود که اجازه ندادم پول جوانان و ورزش در جیب افراد خاص برود.

وی با تاکید بر اینکه باید موضوع جوان در جامعه نشر پیدا کند، افزود: یکی از اولویت های دولت افزایش سطح مشارکت اجتماعی در جامعه است و این مشارکت به انسجام اجتماعی می انجامد.

وی خاطرنشان کرد: باید حرکت ها به دنبال این سرمایه اجتماعی باشد تا در امتداد این مهم توسعه اجتماعی را شاهد باشیم از طرفی  باید از ظرفیت مردمی در حوزه های تصمیم گیری استفاده بیشتری کنیم چرا که تولید ثروت را به همراه خواهد داشت.

گودرزی تصریح کرد: از نظر بنده بیان این مطلب که توسعه اقتصادی رکن توسعه کشور محسوب می شود، اشتباه است چرا که بدون شک سرمایه اجتماعی و منابع انسانی تولید ثروت راه به همراه خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانا با اعلام اینکه در کشور ژاپن بیش از 85 درصد ثروت توسط منابع انسانی تامین می شود، خاطرنشان کرد: 15 درصد  ثروت در این کشور از طریق منابع ارزی تامین می شود در حالی که این مهم در ایران  به عدد 40 درصد تولید ثروت توسط منابع انسانی می رسد.

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه انسانی کاهش تهدیدات خارجی را به همراه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر در سایه این سرمایه در آرامش زندگی می کنیم در حالی که کشورهای اروپایی در این شرایط نا امن  به سر می برند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: خوشبختانه در کشور جمهوری اسلامی ایران علی رغم گستردگی مرز با کشورهای نا امن، امنیتی مثال زدنی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک مشارکت اجتماعی با گسترش مشارکت نهادمند اجتماعی میسر می شود، اظهار کرد: توسعه کمی سازمان های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز بسیار حائز اهمیت است.

دکتر گودرزی با اشاره به اینکه ثروت به طور عمده در اختیار مردم قرار دارد از این رو باید برای تحقق شعار ایجاد مشارکت اجتماعی توسعه سازمان های مردمی را مد نظر قرار دهیم، گفت: در وهله نخست توسعه کمی و در مراحل بعدی توسعه کیفی سازمان های مردم نهاد در دستور کار قرار دارد از طرفی به منظور تحقق مسئله یاد شده باید  برنامه ریزی و نیروی انسانی ماهر داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم کادرسازی در این بخش، تصریح کرد: در دولت گذشته ظرف مدت زمان 8 سال مشکلات عدیده ای گریبان کشور را گرفت.

وی افزود: پیرو مطلب یاد شده، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در حالی که 280 پست سازمانی دارد و باید فعالیت های خود را برون سپاری کند اما ظرف مدت زمان این 8 سال این پست ها به 900 نفر رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه دولت نهم و دهم تصور داشته مازاد بر ظرفیت نیرو جذب کند که اغلب نیرو ها غیر تخصصی بودند، بیان کرد: متاسفانه طرح دستیار جوان به دیوار محکم خورده است به همین سبب باید چاره ای اندیشید.

وی با اعلام اینکه وارث مجموعه ای تحت عنوان ورزش و جوانان با محتوای متفاوت هستیم، اظهار کرد: ورزش جز کوچکی از نیازمندیهای جوانان و سایر احاد جامعه است.

گودرزی بیان کرد: یک تحول فکری عجیبی در دهه اخیر تحت عنوان فضای مجازی رخ داده که بر ارکان حکومت و جامعه شناسی سایه انداخته و اثرات شگرفی بر مناسبت ها می گذارد به همین سبب باید این مهم به عنوان فرصت تلقی می شود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم مدیرت صحیح فضای مجازی به منظور بهره گیری صحیح از ظرفیت های فضای مجازی، تصریح کرد: استفاده از عنصر صحیح رسانه یکی از مهم ترین مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه سواد رسانه ای باید دانش افزا باشیم تا در این حوزه ها فعالیت کنیم، خاطرنشان کرد:  باید ملزومات این مهم فراهم شود، امروزه اگر دولت نتواند استخدام دولتی داشته باشد باید فضای کارآفرینی را در پیش گیرد.

گودرزی با اشاره به اینکه دانشگاه برای دو هدف افزایش دانش جامعه و تامین نیازهای تخصصی و فنی ایجاد شده است، بیان کرد: متاسفانه در راستای رفع  نیازهای مهارتی و تخصصی اقدام شایانی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر تشکیل خانه های جوان در مراکز استان های کشور ، اظهار کرد: بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور باید امکانات قبل ادغام دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان در اختیار بخش جوانان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون این مهم عملیاتی نشده از این رو پیگیری جدی مدیران را میطلبد افزود: امید است موضوع جوانان دغدغه اصلی  مدیران کل باشد و این مهم در راس امور قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز