مدیرعامل شرکت گاز استان:

در دولت تدبیر و امید به ۴۵۵ روستای آذربایجان شرقی گازرسانی شده است

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۰۲:۰۵:۵۳
کد خبر: ۴۴۴۶۱۹
در دولت تدبیر و امید به ۴۵۵ روستای آذربایجان شرقی گازرسانی شده است
دینی گفت: تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی استان با احتساب روستاهای بهره مند در هفته دولت به عدد 1566 روستا خواهد رسید.

نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با اصحاب قلم و رسانه به مناسبت روز خبرنگار و با هدف تشریح عملکرد پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ولی اله دینی ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی فعالان عرصه اطلاع رسانی از تلاش های اصحاب قلم و رسانه در فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی، تشکر و خواستار توجه ویژه این قشر در اصلاح الگوی مصرف در بین مشترکان گاز طبیعی شد و مشارکت تمامی دستگاه های ذیربط در امر فرهنگ سازی را خواستار شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه مابین 18 الی 20 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف استان توزیع می شود، افزود: نزدیک به 2 میلیون مترمکعب در جایگاه های CNG، پنج و نیم میلیون مترمکعب در بخش صنعت، 5.5 الی 6.5 میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی و  5.5 الی 6 میلیون مترمکعب در بخش های تجاری و خانگی و سایر واحدهای عمومی توزیع می شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته 8 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان توزیع شده و پیش بینی می شود میزان توزیع گاز امسال به بیش از 9 میلیارد مترمکعب برسد.
دینی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی پتانسیل لازم برای تولید تجهیزات نفت و گاز را دارد، افزود: در ستاد فناوری های نو (ربع رشیدی) گام های بسیار خوبی برداشته شده و ضرورت دارد آذربایجان شرقی قطب تولید تجهیزات نفت و گاز در سطح کشور باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت پرداخت و اضافه کرد: 83 روستای استان با بهره مندی 5 هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد که بیشترین آنها در شهرستان های هشترود و چاراویماق به ترتیب با 17 و 11 روستا خواهد بود و بطور نمادین با حضور استاندار و مقامات استانی در روستای هرگلان عجبشیر که قریب به 1000 خانوار دارد در هفته دولت مورد افتتاح قرار خواهند گرفت.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 143 پروژه در دست اجرا هستند که شامل گازرسانی به روستاها، بازسازی تأسیسات شبکه گاز، گازرسانی به واحدهای صنعتی و افزایش ظرفیت ایستگاه ها و .... می باشد که با اعتباری بالغ بر 295 میلیارد تومان در حال اجرا هستند که البته توانستیم 54 درصد اعتبارات این پروژه ها را جذب کنیم.
دینی در خصوص کارنامه شرکت گاز استان در سه سال دولت تدبیر و امید، گفت: در سه سال اخیر دولت تدبیر و امید بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبار جذب و به 455 روستا گازرسانی شده است و تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی با احتساب روستاهای بهره مند در هفته دولت به عدد 1566 روستا خواهد رسید.
وی توسعه زیرساخت های انرژی و توسعه گازرسانی به شهرستاهای کم برخوردار و گازرسانی به مراکز تولیدی و صنعتی را در راستای ایجاد ارزش از اقدامات شاخص شرکت گاز استان دانست و افزود: در حال حاضر 100 درصد خانوار شهری و 87 درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده و شرکت گاز استان در گازرسانی روستایی 27 درصد پیشتازتر از متوسط کشوری است.
وی تصریح کرد: عملیات گازرسانی در 309 روستای استان در دست اجرا است و 240 روستا هم در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.
وی افزود: 40 روستای دیگر هم در دست طراحی است که تا پایان سال 96 بیش از 2 هزار خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار خواهند گرفت.
لازم به ذکر است در این نشست که با مدیریت مقبول محمدعلی فتح اله زاده، سخنگو و مدیرروابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی و همکاران وی در این واحد برگزار شد، در خصوص اقدامات شرکت در بخش های جایگاه های CNG، گازرسانی به مسکن مهر، فرهنگ سازی برای کاهش حوادث ناشی از گاز طبیعی، همکاری با مدیریت بحران استان و پدافند غیرعامل و ...  سوالاتی از سوی خبرنگاران رسانه های گروهی مطرح و پاسخ آنها از سوی ولی اله دینی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی داده شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز