استاندار سیستان و بلوچستان؛

دولت نگاه ویژه ای به توسعه خاش دارد

۱۳۹۵/۰۵/۲۲ - ۲۰:۲۰:۵۴
کد خبر: ۴۴۴۶۳۵
دولت نگاه ویژه ای به توسعه خاش دارد
استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به خاش گفت: دولت تدبیر و امید برای توسعه و شکوفایی ظرفیت ها و توانمندیهای شهرستان خاش نگاه ویژه ای به این منطقه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط هاشمی ظهر امروز/ جمعه/ به اتفاق معاونان استاندار و فرماندار خاش از ظرفیتهای کشاورزی و گردشگری دهستان سنگان بازدید و در نماز جمعه این دهستان شرکت کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در جریان این بازدید با برشمردن ظرفیتهای مختلف شهرستان خاش گفت: خاش برای رسیدن به شکوفایی و توسعه نیازمند نگاهی ویژه ای است که الحمدلله این دولت برنامه های خوبی برای خدمت به مردمان ارزشمند و رونق بخشیدن به ابعاد کشاورزی، گردشگری، صنعت و حوزه های دیگر این شهرستان در دست اقدام دارد.

هاشمی افزود: همگان باید کمک کنیم تا شاخصها در ابعاد مختلف در این منطقه ارتقا پیدا کند و منطقه خاش به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان در این سفر علاوه بر دیدار با علما، معتمدان و ریش سفیدان قبایل و طوایف و مسئولان خاش، در همایش فرمانداران شهرستانهای مختلف استان در دره گل تفتان شرکت خواهد کرد.

همایش فرمانداران 19 شهرستان سیستان و بلوچستان از روز شنبه در روستای گردشگری دره گل واقع در حاشیه کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان آغاز می شود.

شهرستان خاش گنجینه ای از ظرفیت ها، فرصت ها و توانمندی ها در ابعاد مختلف است و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر شاهراه محور توسعه شرق کشور روز به روز بر اهمیت آن می افزاید.

این شهرستان در ابعاد کشاورزی، دامداری، صنایع و معادن، نیروی انسانی، گردشگری، صنایع دستی و آداب و رسوم و فرهنگ غنی برجستگی هایی دارد که آن را در میان شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان برجسته کرده است.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان؛ خاش به جز دریای مکران چیزی کم ندارد و از هر جهت پر از ظرفیتها و توانمندی هایی است که چشم نوازی می کند.

روحیه استکبارستیزی، حس نوعدوستی، مرزداری و دشمن شناسی و بصیرت و هوشیاری از مشخصه های مردم خاش است و دفن نیروهای انگلیسی در دره نالک سنگان نشان می دهد مردمان این دیار از جمله وفادارترین مردم به اسلام و کشور هستند.

خاش به سرزمین اقوام و طوائف شهرت دارد که وجود دهها طایفه و تیره های وابسته به آنها گواه بر این مدعاست.

زراعت و باغبانی و تولید محصولات گلخانه ای، گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل و ماهیان سرد آبی و گرم آبی و غیره ظرفیتهای برجسته دیگری هستند که خاش را از نقاط دیگر استان متمایز ساخته اند.

این شهرستان از نظر گردشگری نیز بسیار بکر و منحصر به فرد است، وجود قله آتشفشانی 4050 متری تفتان بام شرق ایران، گل فشان طبیعی پیرگل، ارتفاعات بیرک و مورپیش و پنج انگشت و سیاه بند، رودخانه های زیبای ایرندگان، مرنتاک، کارواندر و کامکاری و غارها و چشمه های آب سرد و گرم و سروهای کهنسال سنگان و دهپابید و کوشه، آثار متعدد و پر شمار تاریخی و طبیعی دیگر به این حوزه و صنعت مهم ابهت بخشیده است.

124 کیلومتر مرز مشترک با پاکستان و ظرفیت ارزشمند منطقه مرزی روتک با افزون بر 15 هزار هکتار زمین های مستعد برای کشاورزی و بهره گرفتن از ظرفیتهای برجسته آن برای انجام مناسبات اجتماعی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی و غیره پتانسیل و جذابیت های دیگری هستند که جایگاه خاش را ممتاز ساخته است.

کارخانه سیمان به عنوان قطب مهم اقتصادی و صنعتی خاش و سیستان و بلوچستان به شمار می آید که هم اینک نقش مهمی در تولید و رشد شاخصهای اقتصادی و نیز توسعه صادرات کشور برعهده دارد.

خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع : ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز