حاشیه سازی ، سیاه نمایی و هجمه به عملکرد دولت

تلاش همه جانبه دولت برای رفع مشکلات

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۴:۰۹:۱۶
کد خبر: ۴۴۴۹۹۱
تلاش همه جانبه دولت برای رفع مشکلات
استاندار اصفهان گفت: رئیس جمهور اعلام داشتند که حاشیه سازی ها از سوی کسانی صورت می گیرد که نمی خواهند دولت با اقتدار کار خود را پیش ببرد و هدف مدیران استان ها باید حل مشکلات مردم باشد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای اداری شهرستان خور و بیابانک اظهارداشت: خرسندم که در طول دو سال گذشته برای سومین بار برای زیارت قبول ۱۲۲ شهید این منطقه و ادای احترام و تکریم شهدا و قدردانی از صبر و استقامت خانواده های شهدا و ایثارگران و عرض ادب به مردم خوب و ولایتمدار این شهرستان و بررسی مسائل و مشکلات خور و بیابانک به این شهرستان سفر می کنم.

وی تصریح کرد: علی رغم همه ی حاشیه سازی ها، سیاه نمایی ها و هجمه ها به عملکرد دولت تدبیر و امید، دولت با تمام قوا تلاش خود را در جهت رفع مشکلات بکار گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به اجلاس رئیس جمهور و استانداران و وزرا، اخاطرنشان کرد: رئیس جمهور در این اجلاس بر تکریم و احترام به مردم و عدم درگیر شدن استانداران با حاشیه سازی ها تاکید نمودند.

وی افزود: رئیس جمهور اعلام داشتند که حاشیه سازی ها از سوی کسانی صورت می گیرد که نمی خواهند دولت با اقتدار کار خود را پیش ببرد و هدف مدیران استان ها باید حل مشکلات مردم باشد و از این فرصت محدود در جهت رفع مشکلات و مطالبات مردم استفاده کنند.

رسول زرگرپور با بیان اینکه دکتر روحانی انتظارات زیادی از استانداران داشتند، تصریح کرد: ایشان امنیت و آرامش کشور را در منطقه مثال زدنی خواندند و تاکید نمودند که این امنیت باید با قوت ادامه یابد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اشتغال و رفع بیکاری از دیگر محورهای صحبت های رئیس جمهور بود و اعلام نمودند که اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت های اصلی دولت است و از استانداران خواستند با جدیت این امر را پیگیری نمایند.

وی با اشاره به اینکه دولت مظلوم است و مورد هجمه و بی انصافی قرار گرفته است اظهارداشت: برخی تخریب و سیاهنمایی می کنند ولی علیرغم همه ی مشکلات فعالیت های بزرگی برای حل معضلات و مسائل کشور انجام شده است و نادیده گرفتن این فعالیت ها بی انصافی است.

مدیرارشد استان با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید و در سفر به این شهرستان، کارخانه ی تولید پتاس به مدت ۸ سال تعطیل بود، اظهارداشت:‌۱۰۰ میلیارد تومان برای این مجتمع هزینه شده بود و کسی در این مدت برای رفع مشکلات آن و آغاز بکار این مجتمع پیگیری انجام نداده بود.

وی با بیان اینکه کسانی که امروز نگران پروژه های تعطیل هستند باید جوابگوی عملکرد گذشته نیز باشند، گفت: این پروژه ی عظیم ۸ سال تعطیل بود و دولت تدبیر و امید ظرف مدت ۳ ماه مشکلات آن را برطرف نمود و در طول دو سال گذشته حتی یکروز هم تعطیل نشده است و در کنار آن طرح های توسعه نیز پیش بینی شده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه در حال حاضر این مجتمع ۶۰۰ اشتغال در شهرستان ایجاد کرده است، گفت:‌با اجرای طرح توسعه ، یک هزار و ۲۰۰ اشتغال جدید نیز ایجاد می شود.

وی با انتقاد از اینکه برخی اعلام می کنند که ۳۰ درصد واحدهای صنعتی تعطیل است، گفت: این آمار در ابتدا توسط شخص استاندار اعلام گردید ولی باید اعلام کنم که ۲۶ درصد این واحدها در دولت قبل تعطیل شده بودند.

رسول زرگرپور افزود: چرا با سیاه نمایی خدمات دولت را برای مردم خلاف جلوه می دهید در حالی که باید مردم را به آینده ی روشن امید داد.

وی با بیان اینکه مدیریت استان در سفرهای شهرستانی بدنبال حل مشکلات است، گفت: در سفر قبل، گازرسانی به این شهرستان را به مردم قول دادم و امروز کلنگ زنی آن صورت می گیرد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: امروز مجتمع پتاس در حال توسعه است و به مسوولین شهرستان اعلام نموده ام که در فاصله ی این شهرستان تا مجتمع پتاس باید واحدهای تولیدی ایجاد شود و باید به دنبال توسعه منطقه باشیم و جز این چه انتظاری از دولت می توان داشت؟

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ی مدیران جذب سرمایه گذار است، اظهارداشت: مسئولین شهرستان باید از نخبگان و سرمایه گذاران خورو بیابانک که در دیگر شهرها و استان ها زندگی می کنند دعوت نمایند که با سرمایه گذاری در این شهرستان به توسعه ی خور و بیابانک کمک کنند.

زرگرپور افزود: در سایه ی وحدت، همگرایی و همکاری مشکلات حل می شود و همه باید دست در دست هم دهند تا پروژه های در حال احداث هرچه سریعتر تکمیل شوند.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان ،استاندار اصفهان که بهمراه تعدادی از مدیران کل استان در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری، آبفا، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی به این شهرستان سفر کرده بود در خصوص مشکلات خور و بیابانک و راهکارهای رفع آن گفت: مشکل آب در سراسر دنیا، کشور و استان و بویژه در این شهرستان وجود دارد و تا امروز اقدامات و سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه در شهرستان خور و بیابانک انجام شده است.

مدیرارشد استان با بیان اینکه در این شهرستان نیاز به یک آب مستمر و پایدار وجود دارد، اظهارداشت: مردم این شهرستان نباید دغدغه ی قطع و وصل آب داشته باشند و باید در برنامه های میان مدت و بلند مدت برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

وی انتقال آب از انارک به خور را از برنامه های بلند مدت در این زمینه خواند و گفت: این طرح مسائل و مشکلاتی دارد که باید بررسی و برای رفع آن راهکارهایی ارائه گردد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در میان مدت مسئولین شهرستان باید پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه نمایند، ‌اظهارداشت: این پیشنهادات از طریق آبفا بررسی می شود و بهترین و سریعترین راهکار آنچه که در شأن این مردم است انتخاب خواهد شد و مردم باید از این نعمت الهی که حق آن هاست برخوردار شوند.

وی با اشاره به مشکلات بیان شده در حوزه ی منابع طبیعی، گفت: انتظار داریم با توجه به اینکه این منطقه در مسیر توسعه قرار گرفته است منابع طبیعی عنایت ویژه ای در خصوص واگذاری ها داشته باشد.

زرگرپور با تاکید بر اینکه مردم باید به منابع طبیعی در خصوص جلوگیری از تخریب تاغکاری ها کمک کنند، گفت: مردم شهرستان، فرماندار، بخشداران و دهیاران و دیگر مسئولین باید تلاش کنند که حتی یک درخت تاغ نیز قطع نشود تا از ایجاد گردو غبار جلوگیری شود و این اقدام باید بعنوان یک وظیفه ی ملی برای مردم و مسوولین تلقی شود.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز با توجه به اینکه این منطقه گیاهان دارویی فراوانی دارد باید کمیته ای تشکیل شود و به عنوان یکی از محورهای کاری مورد توجه قرار گیرد.

رسول زرگرپور در خصوص مشکلات مربوط به بنیاد مسکن در این شهرستان گفت: بنیاد مسکن باید در صورت امکان نسبت به واگذاری زمین تمهیدات لازم را اتخاذ نماید تا بروکراسی های اداری برداشته شود و کارها سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه پتاس و گردشگری از محورهای توسعه ی این شهرستان است، گفت: توسعه ی گردشگری نباید مانع از این اصل شود که بسته های فرهنگی و مذهبی و همچنین زیست محیطی فراموش شود.

استاندار اصفهان در خصوص تردد در راه های این شهرستان گفت: تردد در شریان های خور و بیابانک زیاد است و توسعه ی راه ها باید مورد توجه قرار گیرد و اجرای پروژه های موجود در این بخش باید تسریع شود.

مدیرارشد استان افزود: در سال جاری ۸۰میلیارد تومان از بودجه ی ملی و استانی در این شهرستان هزینه خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز