امام جمعه اردبیل:

شهدا ولی نعمتان ما هستند

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۵:۳۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۵۰۸۵
شهدا ولی نعمتان ما هستند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مرام شهدا طایفه گری نبود آنها در پی ظهور آرمان نبوی بودند.

به گزارش برنا، آیت الله سید حسن عاملی روز شنبه در دومین یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر جهاد کشاورزی استان اردبیل در سالن ولایت سپاه افزود: شهدا ولی نعمتان ما هستند و ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.
وی با اشاره به این که یکی از نشانه های رشد جامعه قدردان بودن از ولی نعمتان است، اظهار کرد: باید افراد جامعه یک رابطه عقلانی با شهدا داشته باشند.
وی سطحی نگری در رابطه با شهدا را جفا در حق این بزرگمردان دانست و اضافه کرد: آنها مرام خاص و خدایی داشتند و با آگاهی کامل در این راه قدم گذاشتند و از همه چیز خود گذشتند و ما باید با توجه به آرمان بزرگ آنها عمل کنیم.
آیت الله عاملی عزت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی، تربیتی، اخلاقی و حماسی را مرام و آرمان شهدای انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به این که شهدا برای همیشه زنده اند، بیان کرد: این که گفته می شود شهدا زنده اند به معنای زنده بودن عادی نیست بلکه شهدا هم در عمل و هم در علم بر همه چیز اشرافیت دارند و شاهد و ناظر همه حرکات و سکنات ما هستند.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ انقلابی در تاریخ به اندازه انقلاب اسلامی ایران بهایی به این سنگینی نپرداخته است پس ما باید در پی تحقق اهداف و آرمان این عزیزان باشیم.
وی با اشاره به سرعت پیشرفت علم در جهان به ویژه در حوزه کشاورزی اظهار کرد: آینده آب در کشور بسیار وحشتناک و تاریک است و همه باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم.
در این مراسم معنوی که به همت استانداری اردبیل، سپاه، سازمان بسیج سازندگی، بسیج کارکنان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بنیاد شهید و جهاد کشاورزی برگزار شد یاد و خاطره 29 شهید جهادگر استان اردبیل، 18 آزاده سرافراز، 101 جانباز و 410 رزمنده جهادگر که ملقب به سنگرسازان بی سنگر هستند گرامی داشته شد.
در این یادواره نمایشگاهی از عکس ها و پوسترهایی مربوط به شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در صحنه های مختلف پشتیبانی و آماده سازی رزمندگان برای حضور در میدان رزم به نمایش گذاشته شده است.
در این مراسم همچنین از کتاب «مردان مهتاب، سنگرسازان بی سنگر» که حاوی خاطرات جمعی از رزمندگان و شهدای جهادگر استان اردبیل است و به همت خانم پری آخته گردآوری شده رونمایی شد.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز