مدیرعامل بندر صلاله عمان:

بنادر چابهار و صلاله عمان نقش تعیین کننده‌ای برای کشورهای آسیای میانه دارند

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۲۳:۲۷:۳۲
کد خبر: ۴۴۵۲۰۳
بنادر چابهار و صلاله عمان نقش تعیین کننده‌ای برای کشورهای آسیای میانه دارند
مدیرعامل بندر صلاله عمان گفت: بنادر چابهار و صلاله عمان نقش تعیین کننده‌ای برای کشورهای آسیای میانه ایفا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمد عکعاک در رأس هیأتی فنی اقتصادی برای توسعه روابط دریایی بندری و نحوه سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی در این شهرستان بازدید کرد و به دنبال آن نشستی مشترک بین مدیران بنادر و کارشناسان فنی دو کشور برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح توسعه بندر شهید بهشتی گفت: با توجه به روابط خوب دو کشور و توسعه مناسبات اقتصادی، سرمایه‌گذاری کشور عمان در این بندر بسیار حائز اهمیت و با اولویت خواهد بود.

بهروز آقایی افزود: چابهار مطلوب‌ترین بندر برای ترانزیت و انتقال کالاهای اساسی، معدنی و صنعتی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به دنیا است.

وی گفت: پیشنهاد ما سرمایه‎گذاری کشور عمان در فازهای توسعه‌ای بندر چابهار است، زیرا این فاز دستیابی به عمق مناسب برای پذیرش کشتی‌های جدید را فراهم می‌کند.

مدیرعامل بندر صلاله عمان نیز در این بازدید گفت: بنادر عمان نقش تعیین کننده‌ای در ارتباط با بنادر دنیا دارند و حضور ما در چابهار باعث خواهد شد تا بنادر ایران خصوصاً چابهار بتوانند با تمام بنادر دنیا ارتباط بیشتری داشته باشد.

احمد عکعاک افزود: هدف از سفر ما پیگیری یادداشت تفاهمنامه‌ای است که بین بندر چابهار - شهید رجایی و صلاله عمان منعقد شده و می‌خواهیم با جدیت این موضوع را دنبال کنیم، زیرا معتقدیم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور باعث تعمیق روابط بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات موثر ایران در اجرای پروژه‌های عمرانی در منطقه بیانگر قدرت عملکرد این کشور بوده و این اقدامات موثر را به کشور خودمان انعکاس خواهیم داد.

عکعاک اضافه کرد: در این سفر شاهد علاقمندی و همکاری طرف ایرانی برای حضور سرمایه‌گذاران عمانی بودیم و این علاقمندی برای کشور ما امیدوار کننده است.

مدیرعامل بندر صلاله عمان گفت: در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار TEU کانتینر از بندر صلاله برای کشورهای قاره آفریقا تخلیه می‌شود و معتقدیم در صورت سرمایه‌گذاری‌ در بندر چابهار در سال اول شاهد تخلیه 700 هزار کانتینر خواهیم بود، زیرا ظرفیت‌های بندر چابهار به وسعت اقیانوس است.


منبع : فارس

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز