استاندار سیستان و بلوچستان ؛

سیستان‌وبلوچستان با بحران جدی آب روبرو است

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۲۳:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۵۲۰۴
سیستان‌وبلوچستان با بحران جدی آب روبرو است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان از نظر منابع آبی در وضعیت کاملا" بحرانی قرار گرفته‌ و باید تمام توجه‌ خود را در بحث صرفه‌جویی معطوف کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اوسط‌هاشمی ظهر امروز در هشتمین نشست شورای حفاظت از منابع آبی که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: استان از نظر منابع آبی در وضعیت کاملا" بحرانی قرار گرفته است و باید تمام توجه‌خود را در بحث صرفه‌جویی معطوف کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین عنصر توسعه آب است، گفت: اساس توسعه و حیات، گردش و فعالیت در وجود آب است به طوری که مکان‌یابی برای استقرار جمعیت براساس آب صورت می‌گیرد و استارت ساخت واحد صنفی زمانی زده می‌شود که بدانیم مجوز به آن واحد آب داده می‌شود یا خیر؟
وی افزود: باید ارزش آب به عنوان یک ضرورت ملی در جامعه نهادینه شود و براساس آمایش سرزمینی مبحث آب را جدی بگیریم و دبیرخانه با مشارکت کارشناسان دستگاه‌های استان شورایی برای حفاظت از منابع آب تشکیل دهد که در این راستا باید ظرفیت فرهنگی و رسانه‌ای را در استان ارتقا دهیم.
هاشمی تصریح کرد: اگر قرار است تغییر رفتار با ارزش‌گذاری روی منبع آب داشته باشیم باید الگو ارائه دهیم و ارزش آب در نگاه‌ها نقش پیدا کند، منابع آب و تهدید‌کننده‌های آن  را در استان شناسایی کنیم و تا این راهکارها انجام نشود هیچ برنامه‌ای برای 4 سال آینده نمی‌توان پیش‌‍‌‌‌بینی ‌کرد و هیچ برنامه‌ای جواب نمی‌دهد.
وی افزود: در این راستا باید تمام مولفه‌ها و عنصرهایی که می‌توانند در کاهش بحران آب موثر باشند، شناسایی شده و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم، محدوده‌های ممنوعه را مورد مطالعه قرار دهیم و بتوانیم جریان آب و آب‌های فصلی را به سفره‌های زیرزمینی هدایت کنیم و تمام ظرفیت فرمانداری‌ها را به‌کار گیریم و بازنگری داشته باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با ابراز تاسف از هدر‌رفت پساب تصفیه‌خانه آب زاهدان تصریح کرد: پسندیده نیست که چشم‌مان را بر دریایی از آب ببندیم تا تبدیل به فاضلاب و کانون بیماری‌های واگیر و موجب شکوائیه مردم شود.
وی با اشاره به قانونمندی مردم و مسئولان افزود: امروزه در بسیاری از کشورها از فاضلاب آب شرب تولید می‌شود اما متأسفانه در استان ما نه تنها در بحث آب شرب، که حتی برای مصارف کشاورزی و صنعتی نیز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز