معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان:

معلولان هرمزگانی توانمند می شوند/رفع مشکلات جامعه معلولان وظیفه مسئولان است

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۰۷:۲۱:۰۳
کد خبر: ۴۴۵۲۳۹
معلولان هرمزگانی توانمند می شوند/رفع مشکلات جامعه معلولان وظیفه مسئولان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: معلولان استان هرمزگان با استفاده از پتانسیل و توانمندی هایشان و همچنین اجرای طرح های مهارت آموزی و حرفه آموزی ویژه آنها توانمند می شوند.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات جامعه معلولان استان هرمزگان که با محوریت تجهیز و راه اندازی مجتمع شهید عیسی کریمی پیرو بازدید دکتر جادری استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان از این مرکز برگزار شد، عنوان کرد: آنچه که در ارتباط با جامعه معلولین اهمیت دارد  حفظ کرامت ، عزت انسانی و شخصیت  این افراد است و وظیفه حاکمیت این است که به صورت ویژه پیگیر مشکلات  جامعه معلولین و حل آن باشد.

وی تصریح کرد: توسعه آموزش های فنی حرفه ای و راه اندازی مراکز آموزش های مهارتی ویژه معلولان در هرمزگان بهترین راهکار برای توانمند کردن این قشر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به موفقیت های معلولین در عرصه های مختلف، اظهار داشت : معلولین در کشور به چنان مرحله ای از  توانمندی رسیده اند که در عرصه های تخصصی،  علمی و میادین ورزشی سرآمد هستند و همواره شاهد درخشش این قشر در عرصه های  مختلف هستیم.

رئوفی در ادامه با اشاره  به تولید محصولات با کیفیت توسط انجمن ضایعات نخاعی استان در کارگاه صنایع دستی این انجمن در بندرعباس، بیان داشت: در کارگاه تولید صنایع دستی انجمن ضایعات نخاعی استان در بندرعباس محصولات بسیار زیبا، ارزنده و با کیفیت هنری تولید می شود که نیاز های بسیاری از ارگان های استان را رفع می کند.

وی اضافه کرد: چرا وقتی که محصولات صنایع دستی با کیفیت بسیار عالی در کارگاه های صنایع دستی معلولان استان تولید می شود و می توان این تولیدات را به عنوان هدیه به میهمانان داخلی و خارجی  دستگاه هایی  اجرایی هدیه کرد مدیران  ادارات استان هدایای مورد نیاز خود را از خارج از استان  و یا از محصولات خارجی تهیه می کنند که این امر باعث تضغیف تولیدکنندگان داخلی  است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: با تجهیز و راه اندازی مجتمع شهید عیسی کریمی با پیگیری استانداری تحولی جدی در عرصه خودکفایی و توانمند سازی معلولین استان با انجام آموزش های حرفه ای و مهارتی جهت اشتغال معلولین استان در این مرکز ایجاد خواهد شد.

در پایان این جلسه مسائل و مشکلات مجتمع شهید عیسی کریمی در حوزه زیرساخت ها نظیر مشکلات آب و فاضلاب و برق که توسط اداره کل بهزیستی استان  جهت آموزش ، حرفه آموزی ، مهارت اندوزی و اشتغال پایدار به جامعه معلولین استان واگذار شده است  با حضور مدیران دستگاه های اجرای ذیربط مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی مناسب برای رفع مشکلات این مرکز و افتتاح آن در آینده نزدیک اتخاذ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز