مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

سیاست دولت درحوزه جوانان افزایش مشارکت اجتماعی است

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۰۹:۴۰:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۳۳۳
سیاست دولت درحوزه جوانان افزایش مشارکت اجتماعی است
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: سیاست دولت درحوزه جوانان افزایش مشارکت اجتماعی است.
به گزارش  خبرگزاری برنا از فارس ، حیدر علی کامیاب اظهارداشت: مشارکت آگاهانه در حوزه های مختلف اجتماع حق مردم است .
وی با بیان اینکه وقتی جوانان ما احساس کنند دراداره جامعه سهیم هستند اعتمادی صدچندان به نظام و دولت پیدا می کنند افزود:مشارکت اجتماعی باعث افزایش انگیزه جهت ایفای نقش در جامعه،حس تعلق خاطر بیشتر،پذیرش مسئولیت و ... می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در ادامه به نقش سازمان های مردم نهاد در زمینه سازی جهت افزایش مشارکت اجتماعی اشاره کرد و گفت:در ابتدای شروع بکار دولت نهم 300 سازمان مردم نهاد دراداره ورزش و جوانان استان مشغول فعالیت بودنداما دولت دهم از این تعداد تنها 8 سازمان را برای دولت یازدهم به میراث گذاشت.
کامیاب با بیان اینکه با توجه به سیاست های دولت یازدهم مبنی بر افزایش سطح مشارکت اجتماعی خصوصا در حوزه جوانان ،تعداد سازمان های مردم نهاد مرتبط با این اداره کل طی سه سال گذشته به حدود 100 سازمان رسیده است افزود: عمده ترین عامل تأمین مشارکت، آگاهی و علاقه مردم و حاکمیت فرهنگ تعلیم و همیاری در جامعه است .
وی ایجاد وفاق و اتحاد را ثمره اعتماد به مردم دانست و افزود: تا زمانی که نتوان مردم را به این باور و یقین رساند که با مشارکت، تعاون و همیاری،می توان به جامعه ای مرفه تر و سعادتمندتر دست یافت و تا زمانی که نتوان فرهنگ خود محوری و خودپسندی را در جامعه از میان برداشت، تأمین مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.
فعالیت سازمان های مردم نهاد در محله سنگ سیاه
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس فعال شدن سازمان های مردم نهاد در محله سنگ سیاه را با هدف کاهش آثار ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی موجود در این محله یکی از نتایج توجه و ایجاد انگیزه برای جوانان دانست و افزود: تجربه نشان داده است که در هر کجا مردم به عرصه ورود کردند، موفق بوده‌ایم.
تجلیل اداره کل ورزش و جوانان فارس از خبرنگاران و عکاسان خبری
کامیاب در بخش دیگری از صحبت هایش تزریق امید به جامعه را وظیفه مدیران و افراد تاثیرگذار درجامعه دانست و با انتقاد از تخریب هایی که به اسم نقد دامان دولت را می گیرد گفت:برخی چارچوب نقد را چنان باز و بی درو پیکر می کنند که نشانه ای از دلسوزی برای بهبود شرایط جامعه در گفتار و اعمالشان دیده نمی شود.
وی اصحاب رسانه را چشم و گوش بینا و شنوای جامعه در انعکاس نقاط قوت و ضعف دولت به دولتمردان دانست و افزود:زمانیکه در حرفه مقدس خبرنگاری و روزنامه نگاری تعهد با تخصص همراه می شود،یک عضو از جامعه رسانه ای می تواند حقایق را آن طور که هست برای اقشار مختلف جامعه انعکاس دهد.
برگزاری مسابقات جهانی اسکواش
مدیرکل ورزش و جوانان فارس دربخش دیگری از صحبت هایش به فعالیت های ورزشی حوزه تحت مدیریتش اشاره کردوگفت: مهرماه آتی اولین دوره از رقابت‌های جهانی اسکواش در شیراز برگزار خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه تاکنون 15 کشور برای حضور دراین رقابت‌ ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این رقابت‌ها به نام شیراز در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است و هرسال برگزار خواهد شد.
دبیر شورای عالی ورزش استان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه استان فارس در نیمه دوم امسال شاهد میزبانی رقابت‌های دارت جهانی و سه‌گانه آسیایی می باشد، گفت: ما برای بازی‌های آسیایی 2018 برنامه داریم و امیدوار هستیم در این دوره از رقابت‌ها شاهد حضور تعداد بیشتری ورزشکار از فارس و کسب مدال‌های متعدد توسط این ورزشکاران باشیم.
حمایت استاندار فارس برای تکمیل ورزشگاه میانرود
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در ادامه به فعالیت های انجام گرفته در حوزه عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و افزود:دراین حوزه اقدامات شاخصی در فارس انجام شده است.
کامیاب  با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از ورزشگاه میانرود درپایان سال جاری گفت:با حمایت استاندار فارس تامین 30 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ورزشی تحقق پیداکرده است.
تجلیل اداره کل ورزش و جوانان فارس از خبرنگاران و عکاسان خبری
کامیاب با بیان اینکه ورزشگاه 6 هزار نفری شیراز نیز تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است افزود:از هفته دولت سال گذشته تاکنون 100 پروژه ورزشی از 300 پروژه نیمه‌تمام استان فارس تکمیل و 50 پروژه هم با استفاده از ظرفیت قانونی ماده 27 به بخش خصوصی واگذار شده است که امیدواریم مابقی این پروژه‌ها تا پایان سال 96 تکمیل شود.
نقش مهم خبرنگاران در تحقق اهداف اداره کل ورزش و جوانان فارس
وی سپس با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در تحقق اهداف اداره کل ورزش و جوانان فارس بیان کرد: قطعا همراهی و هم فکری و مساعدت شما در کسب موفقیت های ورزش استان در حوزه های مختلف بسیار مهم و حائز اهمیت بوده است.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت : در یک سال گذشته با همه فراز و نشیبهای بوجود آمده و کمبود اعتبارات موفقیتهای خوبی نصیب ورزش و جوانان استان شد و این مهم با همراهی شما خبرنگاران عزیز میسر گردید.
کامیاب به سال اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد : امسال که بنام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده است باید تلاش کنیم با همه محدودیتهای موجود و استفاده از تجارب یکدیگر و ابتکار عمل و خلاقیت و دانشی که در شما وجود دارد ورزش استان را بیش از گذشته توسعه دهیم و نام فارس را در میادین ملی و بین المللی بهتر از قبل پر آوازه کنیم .
دراین آیین از نغمه هنردار مدیر خبرگزاری برنادر فارس به دلیل کسب عنوان برتر دربین 31 استان کشور، توسط مدیرکل ورزش و جوانان فارس تقدیر شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز