واکاوی حضور بسکتبال قزوین در مسابقات بحث برانگیز؛

بوی تبانی می آید؟

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۰:۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۴۵۳۸۰
بوی تبانی می آید؟
تیم بسکتبال آموزشگاه های قزوین در مسابقات کشوری مقابل حریفان خود قرار گرفت تا خود را در این رقابت ها محک بزند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، بلندقامتان نوجوان قزوینی با هدایت مهدی جهانی مقابل حریفان خود در مسابقات آموزشگاهی صف آرایی کردند و حالا چشم امید به صعود از مرحله گروهی دارند.

بسکتبالیست های قزوینی در دو دیدار انجام شده خود به ترتیب برابر سمنان 88 بر 46 پیروز و مقابل کرج 49 بر 52 مغلوب شدند.

اما گذشته از نتایج کسب شده این رقابت ها آبستن اتفاقات زیادی بود تا جایی که کار به کمیته انضباطی فدراسیون هم کشید.

قضیه از این قرار است که تیم تهران مقابل کرج حضور نیافت تا شائبه ها مبنی بر تبانی دو تیم قوت بگیرد.

اهمیت این کار برای قزوینی ها از این جهت بود که نتیجه این دیدار در صعود تیم نخست گروه مقابل و روبروشدن با تیم قزوین نقش بسزایی داشت.

پس از بحث های بوجود آمده راجع به نوع بازی تیم تهران که حسابی این روزها در جامعه بسکتبال خبرساز شده است به سراغ "فرشید ارمیان" مسوول ورزش مدارس کشور رفتیم تا صحت و سقم قضیه را از وی پیگیر شویم.

ارمیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار برنا در این رابطه گفت: تعدادی از تیم ها نسبت به نتایج حاصل شده در این مسابقات اعتراض داشتند که از آنها خواستیم آن را به کمیته انضباطی ارجاع داده تا این کمیته پیگیر شود.

وی ادامه داد: تیم تهران موفق نشد برابر کرج حضور پیدا کند که دلایل عدم حضور این تیم در دست بررسی است و این موضوع توسط کمیته انضباطی استان به دقت موشکافی می شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: کمیته ای متشکل از نماینده کاروان های ورزشی و ناظر فنی و دیگران روز شنبه در این رابطه بحث و تبادل نظر کردند ولی در نهایت تصمیم گیرنده نهایی کمیته انضباطی است.

ارمیان اذعان کرد: بحث باخت می تواند دلایل فنی داشته باشد اما عدم حضور تیمی در مسابقه منوط به کمیته انضباطی می باشد.

وی با اشاره به بازی بحث برانگیز قزوین و البرز تصریح کرد: ما به هر دو تیم تذکرات لازم را دادیم و از طرفی هم هر هشت تیم نسبت به نوع بازی های این مسابقات معترض بودند که به درخواست خود ما موضوع تهران در دست بررسی است.

مسوول ورزش مدارس کشور گفت: دو تیم قزوین و کرج بواسطه بالا نیامدن تهران معترض بودند که طبق مقررات این تیم ها باید تا یک ساعت پس از مسابقه اعتراضات خود را به کمیته انضباطی ارائه می دادند که با انجام این کار نهایتا ظرف امروز این پرونده بسته می شود.

ارمیان خاطرنشان کرد: از آنجاییکه این بازیکنان زمینه را برای حضور در مسابقات جهانی فراهم می کنند هیچ نوع تبانی را بر نمی تابیم و به شدت با تخطی گران برخورد می کنیم.

وی در خاتمه عنوان کرد: منتظر صدور رای از جانب کمیته انضباطی هستیم و نماینده فدراسیون هم گزارشات خود را به ما داده ولی این کمیته انضباطی است که در این زمینه حرف اول و آخر را می زند.

امید حمیدی دبیر هیات بسکتبال این استان در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار برنا گفت: غیرطبیعی بودن این اتفاقات بر ما محرز شده و به هیچ عنوان از حق خودمان کوتاه نمی آییم.

وی با اشاره به تاثیرگذار بودن عدم حضور تهران برابر کرج تصریح کرد: باید تیم ها سالم و کاملا جوانمردانه از گروه خود بالا بیایند و هر تیمی که حقش است در نهایت فاتح این رقابتها لقب بگیرد.

دبیر هیات بسکتبال قزوین اذعان کرد: به دنبال صدور رای نهایی توسط کمیته انضباطی هستیم تا با ابلاغ آن به حق قانونی خود برسیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: اصلا زیبنده بسکتبال کشور نیست که در چنین رده سنی و مسابقاتی شاهد بحث تبانی و اقدامات زننده ای باشیم که امیدواریم فدراسیون هرچه سریع تر جلوی این ماجرا را بگیرد.

باید دید بسکتبالیست های قزوینی که به لحاظ فنی چیزی از حریفان کم ندارند از تور حاشیه ها خلاص می شوند یا شوت سه امتیازی حریفان به سبد تبانی آنها را از ادامه کار دلسرد می کند.

مطمئنا رای کمیته انضباطی می تواند حق را به حقدار رسانده تا شاهد شکل گیری فاجعه آن هم به این مدل نباشیم.

این رشته دانشگاهی که کارنامه خوبی را از خود به جا گذاشته در صورت اسیر شدن در حواشی می تواند به ناکجاآباد برسد.

با شناختی که از محمود مشحون رییس فدراسیون و همکارانشان داریم این بحث نیز ختم به خیر شده و رعناقامتان قزوینی که کار بسکتبال را در متن فعالیت های خود قرار داده اند از این آزمون نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

نظر شما