رییس کل دادگستری قزوین:

پزشکی قانونی از زیرمجموعه های تاثیرگذار قوه قضاییه محسوب می شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۴:۰۸:۰۷
کد خبر: ۴۴۵۶۰۴
پزشکی قانونی از زیرمجموعه های تاثیرگذار قوه قضاییه محسوب می شود
جمال انصاری گفت: پزشکی قانونی از زیرمجموعه های تاثیرگذار قوه قضاییه محسوب می شود که با ارائه خدمات تخصصی خود زمینه احقاق حق مردم را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، جمال انصاری رییس کل دادگستری قزوین در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان قزوین اظهار کرد: پزشکی قانونی به عنوان سازمان تحت نظارت قوه قضاییه با ارائه خدمات تخصصی بازوی توانمند دستگاه قضایی در راستای حق ستانی بشمار می رود.

انصاری افزود: این نهاد تخصصی به طور میانگین با ۹۸درصد پرونده های دادرسی و حقوقی مردم سروکار دارد که بدون وجود آن امکان اظهار نظر و صدور رای عادلانه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگرچه پزشکی قانونی استان قزوین دچار کمبود امکانات است ولی با این وجود تلاش کرده بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.

این مقام مسوول ادامه داد: این سازمان به طور کامل درگیر حقوق مردم و امور تخصصی است و آرای صادره از سوی قضات نیز با تصمیم گیری این مرجع صورت می گیرد.

انصاری اظهار کرد: دستگاه قضا و پزشکی قانونی استان در راستای توسعه خدمات تخصصی خود به مردم فعالیت های موثری داشته و در ادامه مسیر هم با عزم راسخ در مسیر خدمت رسانی گام برمی دارند.

وی یادآور شد: از سال های گذشته تاکنون حمایت های خوبی از سوی استانداران و معاونان صورت گرفته و با این رویکرد مشکلات زیادی حل شده است.

مهرداد تائبی مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان قزوین هم در این مراسم گفت: برگزاری دوره آموزشی مدون یک روزه برای تمام پزشکان، دوره تخصصی معاینه اجساد، دوره آموزشی قضات به منظور آشنایی با مباحث مربوط به پزشکی قانونی، جلسات هم اندیشی و تعاملی، اجرای طرح دادپزشک در مرکز استان و جذب و به کارگیری پزشک متخصص از اقدامات پزشکی قانونی در استان طی این مدت بوده است.

تائبی تصریح کرد: در سال گذشته ۳۳هزار و ۱۵۷پرونده معاینات سرپایی و کارشناسی انجام شد و تعداد معاینات اجساد هم ۹۶۷فقره و پرونده های رسیدگی شده در کمیسیون ها ۱۱0فقره بود که به نتیجه رسید.

دادگستری2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز