واقعه تاریخی غدیر خم در میامی استان سمنان بازسازی می شود

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۱:۵۳:۴۴
کد خبر: ۴۴۵۹۹۵
واقعه تاریخی غدیر خم در میامی استان سمنان بازسازی می شود
سرپرست نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی ار برنامه بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم همزمان با روز عید غدیر خم در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، رضامهدیان در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برنامه های بزرگداشت دهه ولایت و آئین عید غدیر خم در این شهرستان، با اشاره به اهمیت گرامی داشت واقعه غدیر خم به عنوان روز بزرگ و تاریخ ساز در مکتب اسلام، گفت: عید غدیر خم و آغاز ولایت حضرت علی (ع)، سرآغاز یک تحول عظیم و ماندگار در تاریخ اسلام است.

وی با بیان ینکه، در واقعه غدیر، پیامبر گرامی اسلام (ص) با انتخاب و معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین خود، دین اسلام را کامل کرد، گفت: وظیفه مبلغان و علماء است در این ایام ، اهداف متعالی اسلام و سیره ائمه معصومین (ع) را به مردم به ویژه جوانان تبیین کنند.

مهدیان افزود: غدیر محوری ترین برنامه شهرستان است که سال های گذشته در شهرستان به خوبی برگزار شده است و امسال نیز برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن آن نیاز به تلاش و همکاری همه مردم و مسئولان است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان میامی تصریح کرد: هنر بازسازی وقایع اسلام، یکی از موثرترین هنرها در انتقال مفاهیم ارزشمند حقایق تاریخی است.

وی افزود: برگزاری چنین برنامه هایی تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد و این برنامه از فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی و دینی در کشور و به خصوص در این منطقه است.

سرپرست نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی برپایی ایستگاه های صلواتی، اجرای برنامه های متنوع از جمله تئاتر و بازخوانی واقعه غدیر از برنامه های بزرگداشت  دهه ولایت در این استان است گفت: تشکیل کمیته های فرهنگی، تبلیغاتی و پشتیبانی از مصوبات این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز