گرامیداشت روز محیط‌بان در کانون پرورش فکری میامی

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۲:۳۵:۵۳
کد خبر: ۴۴۶۰۶۲
گرامیداشت روز محیط‌بان در کانون پرورش فکری میامی
جشن ویژه ولادت و گرامی‌داشت روز محیط‌بان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی برگزار شد.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی از گرامی‌داشت ولادت امام رضا(علیه‌السلام) و روز محیط‌بان با همکاری اداره محیط زیست این شهرستان خبر داد و گفت: اعضای کانون میامی در مراسم ویژه‌ای که رسول‌آبادی رئیس اداره محیط زیست و همکارانش، گروه دوست‌داران محیط زیست، حمید نوروزی دوست‌دار طبیعت و مهمان ویژه برنامه، اعضای پیشکسوت کانون پرورش فکری، مربیان و جمعی از اعضای کودک و نوجوان حضور داشتند، ولادت امام رضا(ع) و روز ملی محیط‌بان را گرامی داشتند.

رحیمی همچنین اظهار داشت: رسول‌آبادی، ضمن آشنایی اعضا با شغل پر خطر محیط‌بانی، علت نامگذاری این روز به محیط‌بان را یادآور شد و در ادامه، اعضا را با انواع گونه‌های جانوری منطقه میامی آشنا کرد و پیرامون محیط زیست و چگونگی حفاظت از آن برای اعضا سخن گفت.

رئیس اداره محیط زیست میامی، محیط‌بان را کسی دانست که به حفاظت و کنترلِ عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور می‌پردازد.

حمید نوروزی نیز با بیان اهداف و خاطراتش از اعضا خواست تا قدردان محیط اطراف خود باشند و در تمیزی تفرج‌گاه میامی، بیشتر تلاش کنند.

حسن مقدسی مسئول گروه دوست‌داران طبیعت، ضمن بیان اهداف این گروه، از اعضای کودک و نوجوان دعوت کرد تا دوست‌دار خوب طبیعت بمانند.

محسن عابدینی به‌عنوان یکی از اعضای این گروه خاطرنشان کرد: هر خانواده می‌تواند دوست‌دار خوب طبیعت باشد. پس نسبت به پیرامون خود بی‌تفاوت نباشید و از درختان غافل نشوید؛ چراکه درختان، ریه‌های تنفسی زمین هستند.

حمیدرضا صائمی‌پور دیگر عضو دوست‌دار طبیعت نیز در تأیید سخنان عابدینی افزود: در جایگاه یک محیط‌بان، حفاظت از محیط زیست را باید از خودمان و از خانواده‌مان شروع کنیم.

مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی در پایان تصریح کرد: اعضا در این نشست، سؤال‌های خود را در مورد مصرف آب، سنگ‌شکن واقع در تفرج‌گاه میامی، شکار حیوانات و... مطرح کردند و رسول‌آبادی به تک‌تک آنها پاسخ داد.

گفتنی است همزمان با دهه‌ی کرامت، ویژه‌برنامه‌ی کبوتر حرم در دو قالب «قصه‌گویی» و «خاطره‌گویی» در نهمین روز از این دهه با مشارکت مدیریت مهد و پیش‌دبستانی ضحی در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی برگزار شد و مربیان مهدهای روستای ابراهیم‌آباد، مربیان و تعدادی از اعضای کانون پرورش فکری میامی و...، خاطره‌ها و قصه‌های زیبایی را درخصوص امام مهربانی‌ها با هدف نهادینه‌کردن فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی بیان کردند و در بخشی از این برنامه، مربیان با معرفی و روخوانی کتاب «حرم فاطمیون» به شخصیت و زندگانی حضرت معصومه(س) پرداختند.

 

 
 

 

نظر شما