مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان:

سنگنوردی و کوهنوردی همدان در چهار سال اخیر رشد مناسبی داشته است

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۳:۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۴۶۱۰۹
سنگنوردی و کوهنوردی همدان در چهار سال اخیر رشد مناسبی داشته است
منعم با بیان اینکه در چهار سال اخیر رشته سنگنوردی و کوهنوردی در همدان رشد مناسبی پیدا کرده، گفت: این استان یکی از پایلوت های مهم در برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی در این دو رشته ورزشی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان در مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان از فعالترین و موفقترین هییت های استان همدان محسوب  می شود که با داشتن پتانسیل و برنامه ریزی مناسب افتخارات بزرگی را در عرصه ملی و بین المللی رقم زده است.

وی با اشاره به برخورداری هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان از امکانات مناسب گفت: همدان یکی از معدود استان های دارای سالن سنگنوردی مجهز با امکانات رفاهی است که توانست سال 91 به خوبی میزبان مسابقات آسیایی باشد.

منعم بیان کرد: استان همدان در رشته کوهنوردی افتخارات ارزنده ای کسب کرده است و ورزش کوهنوردی از جایگاه مطلوبی در سطح کشور برخوردار است.

وی افزود: همدان با داشتن قله های مرتفع در رشته کوهنوردی سابقه و پیشینه تاریخی دارد و زنده یاد محمود اجل که در علمی تر شدن رشته کوهنوردی کشور تلاش ارزنده ای انجام داد، از نام آوران استان همدان است.

وی اضافه کرد: پیشکسوتانی نظیر اولنج و چشمه قصابانی نخستین فاتحان اورست ایرانی از همدان بودند و کوهنوردان بزرگ و پرافتخاری را از این استان در ویترین نام آوران ورزش کشور داریم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بیان کرد: هم اکنون با ساخت اقامتگاه های کوهنوردی در دامنه های قله الوند و همچنین قله یخچال شرایط خوبی برای صعودهای سراسری مهیا شده است و نگاه فدراسیون به همدان به عنوان پایگاه صعودهای کشوری مثبت است.

وی با بیان اینکه رشته سنگنوردی و کوهنوردی در همدان رشد مناسبی پیدا کرده، گفت: این استان یکی از پایلوت های مهم در برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی در این دو رشته ورزشی به شمار می رود.

 منعم با بیان افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران استان در سال جدید گفت: ٥ ورزشکار همدانی به همراه یک مربی و یک داور توانستند سهمیه حضور در المپیک ریو حضور را کسب کنند  

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان از مهدی کرمی رئیس اسبق هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی تقدیر ویژه نمود و ایشان را از روسای موفق ورزش استان نام برد.

گفتنی است در پایان این مجمع و پس از شمارش آرا علیرضا گوهری با کسب ١٣ رای از مجموع ١٥ رای به عنوان ریاست جدید هییت کوهنوردی استان همدان انتخاب گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز