آموزش زبان و ادبیات آذری در دانشگاه ها از مهرماه

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۰۰:۵۱:۵۲
کد خبر: ۴۴۶۳۴۵
آموزش زبان و ادبیات آذری در دانشگاه ها از مهرماه
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پذیرش دانشجو در رشته تحصیلی زبان و ادبیات آذری مقطع کارشناسی در دانشگاه های منطقه 3 آموزش عالی کشور از مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش برنا،مجتبی شریعتی نیاسر، دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این اقدام وزارت علوم در راستای توجه دولت تدبیر و امید به اقوام مختلف کشور است و در صورت استقبال و اقبال عمومی، نسبت به گسترش آموزش سایر زبان های محلی دیگر نیز اقدام خواهد شد.
وی افزود: آموزش زبان و ادبیات کردی از سال گذشته در کشور آغاز شده است و امسال دومین سال خود را تجربه می کند و از مهرماه سال جاری آموزش زبان و ادبیات آذری در دانشگاه های استان های منطقه 3 آموزش عالی( اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی) آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: دانشگاه های منطقه 3 باید نسبت به نهادینه شدن آموزش زبان و ادبیات آذری فرهنگ سازی کنند و دانشجویان علاقمند به این رشته جدید نیز آینده شغلی خود را در نظر بگیرند.
شریعتی بیان کرد: استان های یادشده باید مقدمات آموزش زبان و ادبیات آذری را در دانشگاه های خود فراهم کنند تا نام و مشخصات پذیرش این رشته جدید در دفترچه های آزمون سراسری درج شود.
او ادامه داد: تاکنون استان آذربایجان شرقی برای راه اندازی آموزش این رشته جدید از مهرماه امسال اعلام آمادگی کرده است و موفقیت آموزش زبان و ادبیات آذری به میزان اقبال و استقبال از ناحیه استان های مشمول آموزش آن بستگی دارد.
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: بستر جذب دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در رشته زبان و ادبیات آذری نیز آماده شده است و دانشگاه های مجری باید مقدمات آن را فراهم کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز