از سوی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت؛

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین مقام برتر را کسب کرد

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۱:۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۴۶۵۲۸
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین مقام برتر را کسب کرد
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در رتبه بندی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت موفق به کسب مقام نخست در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین به دلیل آنچه اجرای برنامه مراقبت پیامدهای نامطلوب واکسیناسیون عنوان شده حائز رتبه اول کشوری در این زمینه شد.

دکتر شیوا لقائی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این خصوص گفت: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین موفق شد رتبه اول برنامه  مراقبت پیامدهای نامطلوب واکسیناسیون را در بین 57دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به دست آورد.

دکتر لقائی افزود: کسب این دستاورد نتیجه زحمات کلیه افراد مرتبط با این برنامه در سطوح ستادی و محیطی استان و شهرستان ها است.

وی با اشاره به نقش پررنگ واکسیناسیون کودکان علیه بیماری های قابل پیشگیری در کاهش آنها گفت: شاید بتوان گفت که اجرای برنامه ملی واکسیناسیون کودکان موثرترین مداخله بهداشتی در کشور محسوب می شود.

این مقام مسوول عنوان کرد: در حال حاضر کودکان علیه 10بیماری فلج اطفال، سل، سرخک، سرخجه، سیاه سرفه، هپاتیت ب، دیفتری، کزاز، هموفیلوس آنفلوانزای ب و اوریون، واکسینه می شوند.

دکتر لقائی اذعان کرد: واکسن ها مثل سایر مواد بیولوژیک ممکن است دارای عوارض ناخواسته ای باشند که این عوارض در اغلب موارد خفیف است.

وی با بیان اینکه نظام مراقبت پیامدهای نامطلوب واکسیناسیون با ثبت و گزارش این عوارض ناخواسته در سطح استان در کنار برنامه ایمن سازی قرار دارد گفت: هدف نهایی این ثبت و گزارش تضمین سلامت  واکسن ها و ارتقای کیفیت خدمات واکسیناسیون در اجرای برنامه گسترده ایمن سازی می باشد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: کشور ایران عضوی از شبکه جهانی مراقبت از عوارض واکسن ها پس از عرضه بوده و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با کسب رتبه اول در این برنامه نشان داد که در این زمینه پیشرو است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز