مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین:

شهید انصاری زندگی خود را وقف دین کرد

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۱:۲۵:۴۶
کد خبر: ۴۴۶۵۳۲
شهید انصاری زندگی خود را وقف دین کرد
سرهنگ مهدی طاهرخانی گفت: شهید نصرت اله انصاری تمام زندگی خود را وقف دین اسلام و تشیع کرد و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار نکرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین ضمن تشریح محتوای کتاب«شیخ نصرت» اظهار کرد: شهید انصاری علاوه بر اینکه خود از متن حوزه علمیه محسوب می شد برخورد وی نیز همیشه اسلامی و از روی مهربانی و عطوفت بود.

سرهنگ طاهرخانی به ابعاد شخصیتی شهید انصاری اشاره و بیان کرد: این روحانی مبارز و شجاع تمام فعالیت های خود را فی سبیل الله انجام داده و همیشه به دوستان و خانواده اطاعت از ولایت را توصیه می کرد.

وی ادامه داد: چرا‌که معتقد بودن به ولایت و پیروی از رهبری می تواند انسان ها را به ساحل نجات هدایت کند و اگر فردی از ولایت سرپیچی کرد خسران در زندگی عاید او می شود.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین به مبارزات شهید انصاری علیه رژیم شاهنشاهی اشاره و مطرح کرد: شهید نصرت اله انصاری در شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی نقش تاثیر‌گذاری داشته که امروز طلاب مدارس علمیه باید این شهید و دیگر شهدای روحانی را الگوی خود قرار دهند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: این شهید علیرغم اینکه در منطقه عصمت آباد بویین زهرا زندگی می کرد تمام سعی خود را در انتقال معارف دینی، قرآنی و مبارزه با ظلم به کار می‌ بست.

وی تصریح کرد: شهید انصاری وحشتناک ترین شکنجه های ساواک را تجربه کرد اما هیچ گاه از اسلام و قرآن روی برنگرداند و در نهایت نیز زیر این شکنجه ها به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این مقام مسوول یادآور شد: شهروندان و همرزمان زیادی در ایام دفاع مقدس در کنار شهدای روحانی و دیگر پیشکسوتان این عرصه در جبهه ها حضور داشتند که باید با در اختیار گذاشتن و چاپ عکس های آنها در کنگره شهدا نسل نوجوان و جوان را هرچه بیشتر با حماسه ها و دلاوری های این عزیزان آشنا کنیم.

کتاب فاخر«شیخ نصرت» به همت حوزه هنری استان قزوین توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده که رونمایی از این کتاب طی شهریور ماه سال جاری صورت می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز