معاون عمرانی استاندار خبر داد:

بهره برداری از طرح گازرسانی به الموت در سفر رییس جمهور

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۱:۳۰:۱۲
کد خبر: ۴۴۶۵۳۹
بهره برداری از طرح گازرسانی به الموت در سفر رییس جمهور
منوچهر حبیبی از افتتاح طرح گازرسانی به منطقه الموت در سفر ریاست جمهوری به قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار در جلسه بررسی پیشرفت و روند اجرایی پروژه گازرسانی به الموت با اعلام این خبر گفت: طرح گازرسانی به منطقه الموت در جریان سفر رییس جمهوری به استان قزوین که مهرماه انجام می شود مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حبیبی با ارائه گزارشی از این طرح اظهار کرد: الموت از مناطق مهم استان محسوب می شود که اجرای پروژه های مهم در این منطقه تاثیر قابل توجهی در آبادانی منطقه خواهد داشت.

وی از تکمیل گازرسانی به الموت و طارم سفلی به عنوان اولویت های عمرانی استان یاد کرد و گفت: تلاش می کنیم تا طرح گازرسانی به بخش های الموت شهرستان قزوین نیز در سفر هیات دولت به بهره برداری برسد.

این مقام مسوول تصریح کرد: هزینه اجرای طرح گازرسانی به این منطقه بیش از 100میلیارد تومان می باشد که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بتوانیم در سفر ریاست محترم جمهور این پروژه بزرگ را افتتاح کنیم.

حبیبی خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات خط لوله انتقال گاز به طول 50کیلومتر و 12اینچ و 25کیلومتر و 10اینچ به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به تماس استاندار با مدیرعامل شرکت ملی گاز تاکید بر این است که با سفر هیات دولت گاز در منطقه الموت مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار افزود: در راستای اجرای طرح گاز رسانی به منطقه الموت باید تلاش کنیم کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

حبیبی تصریح کرد: در 103روستای استان به دلیل صعب العبور بودن، فاصله زیاد از خط انتقال و هزینه بالای اجرای پروژه امکان اجرای طرح گازرسانی وجود ندارد که براساس برنامه ریزی انجام شده به این روستاها از طریق مخازن lngو sng گازرسانی خواهد شد .

وی بیان کرد: در استان قزوین طرح های عمرانی مهم ملی و استانی در دستور کار قرار داشته و اجرا می شود که برخی از آنها چهره استان را متحول خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در پایان خاطرنشان کرد: پروژه گازرسانی به منطقه الموت جزء پروژه های بزرگ و ملی استان بوده که تاکنون از روند پیشرفت مطلوبی برخوردار است و اجرای آن باعث ایجاد تحول عظیمی در بعد اقتصادی در منطقه الموت خواهد شد.

شایان ذکر است در حال حاضر 74درصد از جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند که با بهره برداری از این پروژه بیش از 90درصد این جمعیت از این نعمت برخوردار می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز