معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان :

سه میلیون جوان ایرانی در حاشیه شهرها زندگی می کنند

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۰:۴۲:۰۵
کد خبر: ۴۴۶۹۵۱
سه میلیون جوان ایرانی در حاشیه شهرها زندگی می کنند
معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه 11 میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین در کشور وجود دارد گفت: حدود 3 میلیون نفر از این تعداد جوان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا البرز، محمدرضا رستمی در حاشیه برگزاری شصت‌وچهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که صبح امروز با حضور اعضای ستاد برگزار شد عنوان کرد: در شصت و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی استاندار استان قزوین گزارشی از عملکرد دولت در حوزه جوانان و وضعیت جوانان این استان را ارائه داد که مطابق این گزارش خوشبختانه نرخ بیکاری این استان در سال 94 کاهش داشته است و در 4 ماهه اول امسال 5هزار شغل جدید ایجاد شده است و تا پایان سال 95نیز پیش بینی ایجاد 15 هزار شغل دیگر را استان در دستور کار دارد که در مجموع 20 هزار شغل در سال 95 در استان قزوین ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه رتبه استان قزوین در فعالیت های حوزه جوانان با ۱۰ پله صعود از رتبه 16 به رتبه ۶ کشوری رسیده است افزود: از دیگر اقدامات مثبت در این استان افزایش تعداد سمن های جوانان به ۵۶ سمن، افزایش 300 درصدی فعالیت های حوزه اوقات فراغت جوانان و الزامی شدن مشاوره های پیش از ازدواج در جهت کمک به پایداری خانواده ها می باشد.

رستمی با بیان اینکه ارائه گزارش سکونت‌گاه های غیر رسمی از سوی نماینده وزارت راه، دومین دستور جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بود گفت: دراین زمینه مقام مسئول در وزارت راه از سکونت ۱۱ میلیون نفر در سکونتگاه های غیر رسمی در کشور خبر داد که از این میزان ۳ میلیون نفر جوان هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به بررسی وضعیت جوانان در سکونتگاه های غیر رسمی گفت: در جلسه امروز مصوب شد ۲ منطقه یکی از مناطق بسیار پرخطر و منطقه دیگر با شرایطی معمول و متوسط به عنوان پایلوت انتخاب شوند و همه دستگاه ها در این زمینه اعلام آمادگی کردند تا در قالب یک کار ملی، برنامه های خود را در این دو منطقه به اجرا درآورند، سپس نتایج فعالیت ها پس از بررسی اعلام خواهد شد تا آثار آن در توسعه و بهبود شاخص های سکونت‌گاه ها مشخص و در صورت موثر بودن در تمامی سکونت‌گاه های غیر رسمی اجرایی شود.

رستمی ارائه گزارش آسیب های اجتماعی را به عنوان سومین دستور جلسه امروز معرفی کرد و گفت: این گزارش توسط نماینده وزارت بهداشت در جلسه ارائه شد که به وضعیت آسیب هایی که مستقیماً به جوانان مرتبط است و همچنین درگیری هایی که جوانان با آن مواجه هستند می پرداخت.

وی با بیان اینکه این گزارش با دیدی جدید برای اعضاء مطرح شد افزود: امیدواریم در سند سلامت جوانان که نهایی شده است، بتوانیم با یک تقسیم کار ملی برای کاهش آسیب های اجتماعی جوانان اقدام کنیم و در این زمینه مشارکت همه دستگاه ها لازم است.

معاون ساماندهی امور جوانان در پایان عنوان کرد:متاسفانه برخی از آسیب های اجتماعی به دلیل درگیرکردن جوانان با سنین پایین بسیار حساس است و امیدواریم در جلسات آتی ستاد ساماندهی امور جوانان با هماهنگی همه دستگاه ها در جهت ارتقاء وضعیت جوانان گام برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز