معاون وزیر صنعت در قزوین:

عزم دولت برای کمک به واحدهای صنعتی جزم شده است

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۱:۴۹:۰۶
کد خبر: ۴۴۷۰۱۹
عزم دولت برای کمک به واحدهای صنعتی جزم شده است
علی یزدانی اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید 2430واحد نیمه تعطیل در شهرکهای صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشتند که همین امر نشان دهنده عزم راسخ این دولت برای کمک به واحدهای صنعتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم الحاق پارک صنعتی لیا به شهرک صنعتی اظهار کرد: در سال«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، عزم جدی دولت در راستای کمک به واحدهای صنعتی است تا چرخه تولید رونق گرفته و اشتغال محقق شود.

یزدانی افزود: با بسته تشویقی دولت در حمایت از صادرات نیز ۲۵۰۰میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی با نرخ های۱۴ و ۱۶درصد مصوب و عملیاتی شده که اقدام ارزشمندی در حمایت از تولید و اشتغال محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در این بسته برای حمایت از حضور صنعتگران در نمایشگاه های خارج از کشور و رقابت در عرصه جهانی هم پیش بینی‌ لازم انجام شده و تسهیلاتی با نرخ ۶درصد کمتر از شورای پول و اعتبار به تولیدکنندگان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک یادآور شد: واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی کشور در طول دو سال گذشته بیش از ۴۰۰میلیارد تومان بدهی ناشی از جرایم و خرید زمین داشتند که در بسته حمایتی ۹۰درصد این بدهی ها مشمول بخشودگی شده و ۱۰درصد نیز از مهلت یکساله برخوردار خواهند شد.

یزدانی بیان کرد: در حال حاضر ۹۵۰شهرک و ناحیه صنعتی در کشور تأسیس شده که تلاش می کنیم با حمایت های ملی و استانی و تأمین زیرساخت های لازم خدمات مناسب به صنعتگران مستقر در شهرکها داده شود.

وی افزود: خوشبختانه استان قزوین ظرفیت های بسیار مناسبی در صنعت دارد و شهر صنعتی البرز به عنوان قدیمی ترین و شهرک صنعتی کاسپین به عنوان مدرن ترین منطقه صنعتی در کشور شاخص هستند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم مدیریت منطقی و هم تعامل بسیار خوبی بین صنعت استان و استاندار و مدیران اقتصادی وجود دارد که این همکاری نزدیک موجب شده شاهد موفقیت های خوبی در این استان باشیم و آینده خوبی نیز برای صنعت این استان پیش بینی کنیم.

یزدانی یادآور شد: قبل از انقلاب ۵شهرک صنعتی در کشور داشتیم که اولین آن شهر صنعتی البرز با قدمتی بالا بوده و امروز ظرفیت زیادی در این منطقه ایجاد شده که می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

وی اظهار کرد: در سالی که به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شده شاید بزرگترین کاری که در بخش صنعتی استان رخ داده تعیین متولی برای دو منطقه صنعتی است که می تواند انگیزه تولیدکنندگان مستقر در این محدوده را دو چندان کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: وضعیت پارک صنعتی و شهرک صنعتی لیا مطلوب نبوده و باید خدمات مناسبی در زمینه راه دسترسی، ایجاد فضای سبز، روشنایی معابر و خدمات زیربنایی و روبنایی صورت گیرد تا زیبنده سرمایه گذارانی باشد که سرمایه های خود را در این شرایط وارد عرصه تولید و اشتغال کرده اند.

یزدانی اذعان کرد: در استان قزوین یک تفکر سیستمی حاکم است و برخی واحدها با مدیریتی قوی و بازارپسند محصولاتی تولید می کنند که قابل رقابت با مشابه خارجی آن بوده و می تواند در بازارهای دیگر ارائه شود.

وی افزود: از صنایعی که عزم جدی برای تولید دارند حمایت کرده و بسته تشویقی و حمایتی دولت هم عملیاتی شده و امیدواریم با فعال کردن واحدهای نیمه تمام از همه ظرفیت های خود به خوبی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع کوچک یادآور شد: بهسازی شهرکهای صنعتی از محل حق شارژ واحدها باید انجام شود که در برخی مناطق صنعتی استان مانند شهر صنعتی البرز و لیا لازم است زیرساخت ها نوسازی و بهسازی شود.

یزدانی از همکاری استاندار قزوین، سازمان صنعت و شرکت شهرکهای صنعتی در اجرای طرح ادغام پارک و شهرک صنعتی لیا قدردانی کرد و خواستار همکاری شهردار برای رفع برخی نیازهای این شهرک شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز