منصوری نماینده مردم ساوه بیان کرد:

اراده وزارت صنعت ، معدن و تجارت بر مثبت شدن رشد تولید و صنعت کشوراست

۱۳۹۵/۰۵/۲۸ - ۱۲:۰۲:۲۲
کد خبر: ۴۴۷۵۰۱
اراده  وزارت صنعت ، معدن و تجارت بر مثبت شدن رشد تولید و صنعت کشوراست
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ اهتمام وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت بر این است که به صنایع کمک و مشکلاتشان حل شود و این جای تقدیر دارد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، محمد رضا منصوری افزود: به خاطر گذشته و تحریم ها هنوز فضای  خوبی را در صنعت شاهد نیسیتیم واین ربطی به سیاست گذاری ها ندارد و این باعث شده است که امسال سال سختی برای صنایع کشور باشد.

وی ادامه داد: شرایط پس از تحریم ها  سخت تر شده است و افزایش قیمت دلار ، کمتر شدن درآمدهای نفتی و ...  شرایط را برای مدیریت صنعتی سخت تر کرده است.

منصوری  با تاکید بر اینکه  باید بانک ها برای پرداخت تسهیلات ملزم شوند اضافه کرد : بسیاری از صنایع برای حل مشکلاتشان و تسهیلات دهی به بانک ها معرفی می شوند اما بانک ها نسبت به این مساله امتناع می کنند.

نایب رییس کمیته اقتصادی و صنعتی و کشاورزی کمیسیون  اصل90 تصریح کرد :‌ در استان مرکزی از 450 واحد صنعتی که به بانک ها معرفی شدند تنها تعداد اندکی توانستند وام خود را در یافت کنند و این در حالی است که بانک ها خیلی تمایلی برای پرداخت ندارند.

 وی در ادامه رشد 4.4 درصدی  صنعت را طی ماه های گذشته منطقی ارزیابی کرد و افزود :‌ما نباید به فکر ایجاد صنایع جدید باشیم  بلکه باید بتوانیم صنایعی که تولید می کند را کمک و در جهت تولید بیشتر حمایت کنیم.

منصوری  تاکید کرد :‌باید اختیارات بخشی به استان ها بیشتر داده شود تا بتوانیم صنعتگران واقعی را شناسایی کرده و وام ها به صنایع پویا اعطا شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد : اراده در وزارت صنعت ، معدن و تجارت بر مثبت شدن رشد تولید و صنعت کشوراست وحرکت خوبی شکل گرفته و مجموعه در صدد بهتر شدن و احیای صنایع هستند .

به گفته وی امسال با توجه به شرایط سخت پساتحریم مدیریت صنایع با همه 37 سال گذشته فرق می کند و حل مشکلات صنایع کار گروهی است و باید آموزش و پرورش بیشتر از بقیه به کمک بیاید و روش های آموزشی باید به گونه ای باشد که کار آفرین تربیت کند و متحول شود و توانمند سازی در نسل جوان انجام شود.

منصوری  پیوند آموزش و صنعت کافی را کافی ندانسته و تصریح کرد:‌ دانش آموزان ما باید بعد از دوره های آموزشی مدارس بتوانند کارآفرینی کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز