جهت توسعه روابط صنعتی صورت گرفت؛

دیدار استاندار قزوین با سفیر ارمنستان

۱۳۹۵/۰۵/۲۸ - ۱۳:۰۹:۱۵
کد خبر: ۴۴۷۵۲۸
دیدار استاندار قزوین با سفیر ارمنستان
فریدون همتی با حضور سفیر ارمنستان در قزوین با وی دیدار و درباره مسائل مختلف صنعت استان گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در دیدار با آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران اظهار کرد: استان قزوین یکی از استان های پیشگام در حوزه صنعت به شمار می رود و همچنین نخستین شهر صنعتی ایران در این استان واقع شده است و حتی در زمان تحریم ها نیز جزء استان های فعال در زمینه صنعت و تولید بوده است.

همتی به روابط خوب دو کشور از سال های گذشته اشاره و بیان کرد: استان قزوین از گذشته مورد احترام و دوست کشور ارمنستان و کشورهای همسایه آن بوده است.

وی افزود: بعد از برجام و توافق هسته ای بسیاری از کشورهای خارجی برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند و در این راستا چند پروژه بزرگ در حوزه انرژی های نو و روش های نوین کشاورزی و حوزه های دیگر مورد توافق واقع شده است.

نماینده عالی دولت در قزوین تصریح کرد: عزم و اراده مدیران استان در راستای حمایت از سرمایه گذاران خارجی بوده و با توجه به اینکه ارتباط تاریخی با دولت ارمنستان داریم علاقمند به همکاری های خوبی در این زمینه هستیم.

همتی اذعان کرد: استان قزوین علاقمند به همکاری بیشتر و نزدیک با کشور ارمنستان است که امیدواریم در آینده نزدیک ارمنستان و ایران بتوانند پله های ترقی را یکی پس از دیگری با تعامل و همکاری با یکدیگر طی کنند.

در ادامه این دیدار آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران گفت: در حال حاضر ارمنستان توانایی این را دارد تا پذیرای توریست های استان قزوین در این کشور باشد و در تمام زمینه های اقتصادی نیز می توان با این استان همکاری داشت.

تومانیان اظهار کرد: بنده به عنوان سفیر ارمنستان که از مدت آن یک و نیم سال گذشته ذهنیت خوبی از ایران و استان قزوین دارم و اهمیت خاصی برای ارتباطات موثر میان ارمنستان و ایران قائل هستم.

وی ادامه داد: ارمنستان منطقه ای نزدیک به ایران بوده و همچنین مردمان آن با فرهنگ و آیین ایران آشنا هستند.

سفیر ارمنستان در ایران افزود: ارمنستان یکی از کشورهای کوچک جهان به شمار می رود ولی استان های خوبی دارد و ما تمایل داریم با استان های ایران تعامل و همکاری داشته باشیم.

تومانیان ابراز کرد: مطمئنا در زمینه فرهنگی نیز بسیار نزدیک به هم هستیم و در تمام زیرمجموعه های هنری از جمله تئاتر، موسیقی و در عرصه اقتصادی، صنعت و ... نیز حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد که باید تجربیات را به یکدیگر انتقال دهیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ارمنستان توانایی این را دارد تا پذیرای توریست های استان قزوین در این کشور باشد و امیدواریم در تمام زمینه های اقتصادی نیز بتوانیم با این استان همکاری داشته باشیم.

سفیر ارمنستان در ایران بیان کرد: در ارمنستان عوارض گمرکی بین کشورها برداشته شده است و استان قزوین نیز می تواند از طریق ارمنستان کالاهای تولیدی خود را وارد روسیه کند و این تولیدات می تواند در ارمنستان به تنهایی صورت گیرد یا با شرکای ارمنستان انجام شود.

تومانیان اذعان کرد: در کشور ارمنستان دولت اولویت های خاصی برای سرمایه داران خارجی قائل می شود و ما خواستار این هستیم که  ارتباطاتی در این زمینه با استان قزوین برقرار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز