استاندار خراسان جنوبی :

بهره برداری از ۶۰۰ طرح در خراسان جنوبی در طی هفته دولت

۱۳۹۵/۰۵/۳۰ - ۱۴:۳۱:۵۱
کد خبر: ۴۴۸۲۰۹
بهره برداری از ۶۰۰ طرح در خراسان جنوبی در طی هفته دولت
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طی هفته دولت در استان 600 طرح به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها مبلغ 260 میلیارد تومان هزینه شده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ، علی اکبر پرویزی، امروز (30 مردادماه) در جمع خبرنگاران گفت: این طرح‌ها بیشتر در حوزه‌های راه، آب و فاضلاب، کشاورزی، برق، گازرسانی و دهیاری‌ها است.

وی اظهارکرد: اعتبارات هزینه شده در این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی، استانی و سایر منابع تامین شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه شهرستان قاینات بیشترین آمار پروژه‌های قابل افتتاح در این هفته را دارد، بیان کرد: ۱۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح می‌شود.

پرویزی اظهارکرد: به لحاظ رقم اعتباری نیز بیشترین پروژه‌ها با رقم ۷۳ میلیارد تومان مربوط به شهرستان درمیان است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده اعتبارات هفته دولت برای گازرسانی است، تصریح کرد: گازرسانی برای شهرستان‌های درمیان و زیرکوه در هفته دولت انجام خواهد شد و گازرسانی شهرستان نهبندان با 40 درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است.

استاندار خراسان‌جنوبی، ادامه داد: در سال‌های اخیر تلاش خوبی برای رفع محرومیت و مشکل واحدهای تولیدی علاوه بر ارائه تسهیلات انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات خوب دولت در حوزه راه‌های استان نیز گفت: بیش از ۳ میلیون تن قیر رایگان در اختیار استان قرار گرفت که روکش آسفالت همه راه‌های اصلی استان انجام و یا در حال اجرا است. 

پرویزی با اشاره پیگیری‌های انجام شده برای رفع مشکلات پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی در مرکز کشور گفت: مشکلات کک طبس پیگیری و برای رفع آن نیز تصمیماتی اتخاذ شده که به زودی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه درخراسان جنوبی خودمان عامل فرار سرمایه از استان هستیم، افزود: درحال حاضر بیشتر سرمایه مردم این استان در موسسات مالی و اعتباری گذاشته می‌شود که این پول به خارج استان می‌رود.

استاندار خراسان‌جنوبی، بیان کرد: مردم دربانک‌های معتبر استان با حفظ سود و حفظ سرمایه مالی می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

پرویزی با بیان اینکه پیگیری امور استان رسالت اصلی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید باشد، گفت: مدیران باید برای پیگیری امور تلاش کنند و هرزمان که لازم باشد، استانداری نیز وارد خواهد شد.

وی با اشاره به بازگشت نیروهای پیمانی نیز افزود: بازگشت نیروهای پیمانی تا پایان شهریور ماه باید صورت گیرد و درغیر این صورت قرارداد آنها  لغو و به شکل قراردادی خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: درحال حاضر 80 درصد اصناف از پرداخت مالیات معاف بوده و هر واحد تولیدی که معافیت دارد درصورتی که مالیات از آن گرفته می‌شود، می‌توانند به استانداری گزارش دهند.

پرویزی، با اشاره به اینکه موضوع کشاورزی با توجه اینکه شرایط استان و خشکسالی امکان توسعه کشاورزی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ظرفیت کشاورزی به لحاظ کیفیت باید دنبال شود و در روستامشاغل دیگر ازجمله صنایع دستی و مشاغل خانگی باید تقویت شود تا مانع مهاجرت وخالی شدن روستا شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز