امروز رخ داد ؛

استاندار گیلان : بیان عملکردها و تبیین آن برای مردم موجب تقویت نظام و ایجاد امید در بین آنان است

۱۳۹۵/۰۵/۳۰ - ۱۹:۰۲:۱۲
کد خبر: ۴۴۸۳۳۰
استاندار گیلان : بیان عملکردها و تبیین آن برای مردم موجب تقویت نظام و ایجاد امید در بین آنان است
استاندار صبح امروز در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: بیان عملکردها و تبیین آن برای مردم موجب تقویت نظام و ایجاد امید در بین آنان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر به قرار گرفتن در آستانه‌ی هفته دولت اشاره کرد و افزود : هفته دولت فرصت مغتنمی است تا مدیران ضمن بررسی عملکرد یک ساله خود اقدامات انجام شده را برای مردم بازگو کنند.

وی به افتتاح بیش از هزار و 187 پروژه با هزینه‌ای بالغ بر هزار و 430 میلیارد تومان در هفته دولت امسال اشاره و خاطر نشان کرد : در هفته دولت سال گذشته با هزینه ی هزار و 115 میلیارد تومان پروژه ها به بهره‌برداری رسید که امسال 28درصد رشد نسبت به سال 94 را شاهد هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مضایق اعتباری کشور در سال 94 بدلیل پایین بودن قیمت و تولید نفت گفت: خوشبختانه علیرغم مشکلات درآمدی سال گذشته با مشارکت بخش‌های دولتی، خصوصی و نهادهای عمومی گیلان عملکرد مطلوب و رو به بهبودی را داراست.

وی بر ضرورت حضور جدی مدیران، روسای سازمان ها و دانشگاه‌ها در برنامه‌های هفته دولت تأکید و تصریح کرد : حضور در بین مردم به عنوان ولی نعمت ما و بررسی مسائل و مشکلاتشان طبق سفارش امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری از وظایف مدیران است و باید در هفته دولت تقویت شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بیان عملکردها منحصر به یک دولت، حزب ، جناح و گروه خاصی نیست افزود : بیان عملکردها و تبیین آن برای مردم موجب تقویت نظام و ایجاد امید در بین اقشار مختلف است.

وی خاطر نشان کرد : بحمدا... عملکرد استان بسیار مثبت و قابل دفاع است و باید تلاش شود تا در جهت رفع نقصان‌ها کوشا باشیم.

دکتر نجفی به اعلام آمادگی صدا و سیمای استان درخصوص انعکاس عملکردها به مردم با همکاری استانداری اشاره و اظهار داشت : طی برنامه‌ی پیش‌بینی شده با حضور مدیران بخش‌های مختلف پروژه‌های استانی معرفی خواهد شد.

وی تاکید کرد : مدیران از فرصت ایجاد شده در رسانه های استان که ظرفیتهای خوبی دارند استفاده مناسب داشته باشند .

استاندار گیلان میزان اعتبارات استانی  عمرانی در بودجه امسال را 170 میلیارد تومان گفت : میزان اعتبارات تملک دارایی  استانی سال گذشته 101 میلیارد تومان بوده که با افزایش 69 درصدی امسال به رقم 170 میلیارد تومان رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تلاش ویژه مدیران در جهت رشد شاخص‌ها و تحولات جدی تأکید و تصریح کرد : تلاش ما بر این است تا زمانیکه پروژه های نیمه تمام به اتمام نرسیده است از تعریف پروژه‌ی جدید خودداری شود .

وی یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی را عدالت محوری عنوان کرد و افزود : مردم خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام موجود هستند که نیازمند تحرک و اهتمام جدی در این خصوص است.

دکتر نجفی گفت : پروژه‌هایی که می‌توانند تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند باید در اولویت کاری قرار گیرد.

دکتر نجفی افزود : سهم گیلان از 2 درصد بودجه نفت وگاز برای مناطق محروم در سال گذشته 16 میلیارد و300 میلیون تومان بوده است که امسال با افزایش 16 درصدی به 18 میلیارد و 800 میلیارد تومان رسیده است.

استاندار گیلان بر لزوم توزیع ثروت براساس نیاز و ضرورت منطقه‌ای تأکید و خاطر نشان کرد :محرومیت زدایی از روستاهایی که به دلایلی عقب ماندگی را شاهد هستند باید در اولویت قرار گیرند.

وی به اقامت حدود 30 میلیون گردشگر و مسافر در استان اشاره و خاطر نشان کرد : باتوجه به این حجم مسافر باید سهم استان در بخش های مختلف محیط زیستی، منابع طبیعی و گردشگری دیده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود : باید از حضور دکتر نوبخت در دولت که برای گیلان دغدغه دارند در مقاطع مختلف بهره‌مند شویم.

وی به آخرین جلسه خود با دکتر نوبخت و دکتر آخوندی اشاره و خاطر نشان کرد : استفاده از هزار میلیارد تومان اسناد خزانه‌ای اقدام موثری در جهت پیشرفت پروژه‌های استانی بویژه بهره‌‌برداری از پروژه راه آهن است.

در این جلسه جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در  شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تبریک هفته‌ی دولت به همه‌ی دولتمردان ونیز مردمی که از خدمات دولت بهره‌مند می‌شوند گفت : هفته‌ی دولت فرصت خوبی است تا عملکرد 37 ساله‌ی نظام جمهوری اسلامی و همچنین 3 سال دولت را که با تلاش‌های مدیران صورت گرفته است براساس شاخص‌ها، آمار و اطلاعات به مردم ارائه شود.

وی افزود : هر چقدر بتوانیم واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذاریم به همان نسبت از بعضی اطلاعات غلط که به ذهن مردم می‌رسد می‌توانیم جلوگیری و آنان را اصلاح کنیم.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با قدردانی از تلاش‌های استاندار گیلان در بخش‌های مختلف به ویژه شورای برنامه‌ریزی استان خاطر نشان کرد : با بهره‌مندی از نظرات کارشناسی دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات و سازمان بازرسی می‌توان ضمن دریافت گزارشی از روند بودجه دستگاه‌هایی که در طول یک سال گذشته جهش مثبتی را در این بخش داشته‌اند شناسایی کرد.

جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در برنامه‌ی پنجم توسعه با تصویب ماده‌ای مبنی بر جهت گیری بودجه‌های فرهنگی و مذهبی به 3 استان خراسان رضوی، قم و شیراز بودجه‌ی این استان‌ها جهش بزرگی را شاهد بوده است افزود : در روزهای گذشته پیشنهادی مبنی بر توسعه‌ی زیر ساخت‌های گردشگری، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در استان‌های شمالی را برای در نظر گرفتن اعتبارات خاص ارائه نمودم.

وی تأثیرپذیری بودجه از احکام برنامه‌ی توسعه را بسیار بالا دانست و گفت : در مدت تصویب برنامه‌ی ششم توسعه این آمادگی از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد تا پیشنهادات دستگاه‌ها را در جهت گیری برنامه برای توسعه‌ی هر چه بیشتر استان به کمیسیون تلفیق ارائه دهیم.

وی اسناد خزانه‌ای را یکی از موارد بسیار مهم در رفع مشکلات بودجه‌ای بخش‌های عمرانی، فرهنگی و نیز پرداخت مطالبات دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود : در روند اصلاح بودجه‌ی سال 95 پیشنهادی مبنی بر اختصاص 5 هزار میلیارد تومان در بخش تجهیزات و تعمیرات واحدهای آموزشی از محل اسناد خزانه ای را ارائه کردم.

نماینده‌ی عضو شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه نگاه ما در شورای برنامه‌ریزی باید یک نگاه استانی باشد گفت : باید تلاش شود تا در عمران، آبادانی و خدمات دهی به مردم هر چه بیشتر مؤثر باشیم.

وی افزود : هنر دستگاه‌ها و دانشگاه‌هایی که ریشه‌ی کشوری دارند این است بتوانند در ردیف‌های بودجه‌ی ملی قرار بگیرند.

همچنین در این جلسه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی استانی و سرمایه ای گزارشی ارائه داد.

نظر شما