استاندار فارس:

جامعه امیدوار در مسیر توسعه، پیشرفت و رونق حرکت خواهد کرد

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۹:۳۲:۴۳
کد خبر: ۴۴۸۴۵۲
جامعه امیدوار در مسیر توسعه، پیشرفت و رونق حرکت خواهد کرد
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم انتقال اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم به مردم با هدف ایجاد امید در جامعه گفت: جامعه امیدوار در مسیر توسعه، پیشرفت، رونق و تعالی حرکت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: انسانها وقتی شاد و به آینده امیدوار باشد موفق تر خواهند بود و ایده های خود را به محصول تبدیل خواهد نمود.
استاندار فارس، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور)، این هفته را فرصت مناسبی برای بیان اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید و قدردانی از خدمتگزاران مردم و نظام دانست و تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف مدیران دستگاههای اجرایی این است که در این هفته نسبت به انتقال اقدامات انجام شده از سوی دولت به مردم اقدام کنند.
وی ادامه داد: خبر به معنای آگاهی است و مدیران موظفند با بهره گیری از رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی این آگاهی را به جامعه منتقل کنند و مردم را در جریان فعالیت های صورت گرفته قرار دهند تا امیدواری در جامعه بیشتر شود.
مهندس افشانی گفت: دولت دستاوردهای مثبت بسیاری داشته که از جمله می توان به کاهش تورم اشاره کرد که این دستاوردها باید به شکل واقعی و با پرهیز از بزرگنمایی به مردم منتقل شود و این اطلاع رسانی و ایجاد امید، زمینه ساز مشارکت مردم در عرصه اقتصاد، سرمایه گذاری و کسب و کار خواهد بود.
وی افزود: انتقال درست و صحیح اقدامات به جامعه، زمینه ساز ایجاد اعتماد بین مردم که بزرگترین سرمایه اجتماعی به شمار می رود خواهد شد و این اتفاق نیز زمانی روی می دهد که همه، صداقت و راستی را مبنای رفتار و گفتار خود قرار دهند.
استاندار فارس، انتقاد را از ملزومات پیشرفت کشور و استان دانست و گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای شروع فعالیت خود همواره از نقد استقبال کرده اما به این نکته باید توجه کرد که نقد و تخریب دو موضوع کاملا متفاوت است.
وی ادامه داد: نقد به استناد اطلاعات و اخبار کاملا صحیح انجام می شود در حالی که مبنای تخریب اخبار و اطلاعات بی پایه و اساس، کذب و دروغ است.
استاندار فارس گفت: در هفته دولت، مسئولان باید از طریق رسانه ها و خصوصا شبکه های اجتماعی و فضای مجازی اقداماتی که دولت در همین شرایط سخت و به رغم مشکلات اعتباری انجام داده را بازگو کنند.
مهندس افشانی افزود: رسانه ها باید در اطلاع رسانی و انتقال اخبار برای فارس یک سهم ملی در نظر بگیرند چرا که چنین استانی با این وسعت و ظرفیت ها باید به خوبی در سطح ملی معرفی شود.
وی گفت: قطعا با معرفی خوب پتانسیل ها و ظرفیت های استان، شاهد سرمایه گذاری، توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود.
استاندار فارس اظهار کرد: علاوه بر این، مدیران اطلاعات مناسب در خصوص  اقدامات دولت را در اختیار ائمه جمعه و جماعات قرار دهند تا آنها در جلسات و سخنرانی های خود، آنها را به اطلاع مردم برسانند.
وی، از مدیران دستگاههای اجرایی خواست که در هفته دولت با خانواده معظم شهدا دیدار داشته باشند
نظر شما