طی دو سال فعالیت اورژانس هوایی قم؛

بالگرد اورژانس قم ۲۵۸ بار به پرواز در آمد/انتقال ۵۹۰ مجروح و بیمار بدحال به مراکز درمانی/بیشترین پرواز در اتوبان قم تهران

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۱۳:۲۹:۴۰
کد خبر: ۴۴۸۶۶۸
بالگرد اورژانس قم ۲۵۸ بار به پرواز در آمد/انتقال ۵۹۰ مجروح و بیمار بدحال به مراکز درمانی/بیشترین پرواز در اتوبان قم تهران
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم، با اشاره به نگاهی گذرا به آمارخدمات اورژانس هوایی در2سال گذشته اظهار کرد: در این مدت 258مورد پرواز اتفاق افتاد که 590 مجروح و بیمار را به مراکز درمانی انتقال یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر محمدرضا حسنی، با اشاره به فعالیت اورژانس هوایی 115 قم گفت: یکی از اقدامات اورژانس 115 قم راه اندازی اورژانس هوایی بود که همزمان با هفته دولت دو سال پیش این اتفاق مهم در استان رقم خورد.

وی افزود: درحوزه اورژانس هوایی، در کنار رعایت شاخص های کمی وکیفی خدمات اثر بخشی را به ویژه به مجروحان بدحال حوادث ترافیکی جاده ای در 2سال گذشته ارائه شده که به استناد آمار تایید پلیس قطع به یقین درکاهش تلفات جاده ای بسیار اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به نگاهی گذرا به آمارخدمات اورژانس هوایی در2سال گذشته اظهار کرد: در این مدت 258مورد پرواز اتفاق افتاد که 590 مجروح و بیمار را به مراکز درمانی انتقال یافت.

دکتر حسنی بیان کرد: ازمجموع 590 نفر تعداد 551 نفر صرفا مجروحان تصادفات جاده ای بوده و 39 نفر نیز بیماران بسیار بدحال قلبی، تنفسی، سقوط، برق گرفتگی، غرق شدگی، مادران باردار و..... است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم گفت: در راستای همکاری با شهرهای مجاور استان نیز چندین پرواز به منظور انتقال مجروحان بدحال از ساوه و تفرش و دلیجان توسط بالگرد قم انجام شده است.

وی افزود: همچنین استقرار بالگرد اورژانس 115 قم درمراسم قالیشویان کاشان بنابر درخواست دانشگاه علوم پزشکی کاشان از جمله دیگر خدمات این اورژانس بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم تصریح کرد: بیشترین مجروح منتقل شده توسط بالگرداورژانس در طول 2سال گذشته به ترتیب 111 مجروح در اتوبان قم_تهران، 96 مجرح در محور قم_کهک و 70 مجروح در محورقم_سلفچگان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت اورژانس هوایی در استان منجر به ورود خیران عزیز در کنار مسولان استان و دانشگاه به این عرصه شد و کلنگ اولین ساختمان و پایگاه اختصاصی اورژانس هوایی در کشور در یکی از بهترین موقعیت های جفرافیایی درقم به زمین خورد و ساخت این پروژه عظیم و بی نظیر با بیش از 70 درصد پیشرفت ادامه دارد.

دکتر حسنی گفت: آمار عملکرد موفق اورژانس هوایی قم ازحیث کمی و کیفی که نتیجه تعامل و همکاری بسیارخوب هواناجا و اورژانس بوده بارها مورد تایید و تاکید وزیر بهداشت، معاون درمان و نیز مسولان ارشد اورژانس کشور بوده که نتیجه آن نیز وعده مسولان وزارت بهداشت برای واگذاری اولین آمبولانس هوایی(مدیکوپتر) خریداری شده به اورژانس استان قم بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز