مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

۴۷۹روستا در قزوین گازدار خواهند شد

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۱۶:۰۴:۱۳
کد خبر: ۴۴۸۷۷۵
۴۷۹روستا در قزوین گازدار خواهند شد
اسماعیل مفرد بوشهری گفت: با اقدامات انجام شده 479روستا از مجموع 608روستای قزوین صاحب نعمت گاز طبیعی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، اسماعیل مفرد بوشهری مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در نشست خبری خود با رسانه ها که در محل سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار شد، اظهار کرد: بنا داریم در هفته دولت به 64روستای آوج گازرسانی کنیم و از طرفی هم با تدابیر اندیشیده شده 60روستا در الموت و بخشی از طارم در برنامه گازرسانی ما قرار دارند تا تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز طبیعی در هفته دولت به 479روستا برسد.

مفرد بوشهری اذعان کرد: بخشی از این اقدامات تا دهه فجر انجام خواهد شد تا از این طریق پوشش 64درصدی جمعیت تحت پوشش گاز قزوین به 79درصد ارتقا یابد.

وی با اشاره به برقراری عدالت و تعادل در پوشش دهی گاز در تمام مناطق استان گفت: قسمت عمده ای از گازرسانی به روستاها تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید تا بخش اعظمی از روستاهای قزوین از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین تصریح کرد: سال گذشته کل بودجه جذب شده ما 64میلیارد تومان بود و این درحالیست که تنها در چهارماهه نخست امسال از طریق این شرکت 47میلیارد تومان بودجه جذب شده است.

مفرد بوشهری افزود: برنامه ریزی ما برای جذب بودجه ای بالغ بر 100میلیارد تومان برای این شرکت است ضمن اینکه در هفته دولت به 23روستای استان گازرسانی می شود.

وی ادامه داد: در افق 1400خود برنامه ای برای گازرسانی به تمام روستاهای قزوین داریم تا در پایان آن همه روستاهای استان صاحب نعمت گاز طبیعی شوند.

این مقام مسوول بیان کرد: همچنین گازرسانی به شهرکهای صنعتی حکیمیه و آبیک و خرمدشت در دستور کار ما قرار دارد که در مجموع بالغ بر 70پروژه در هفته دولت در زمینه گاز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مفرد بوشهری خاطرنشان کرد: برای انجام این پروژه ها اعتباری بالغ بر 54میلیارد تومان پیش بینی شده است و از طرفی هم عملیات گازرسانی به 76روستای استان کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به سیردان آغاز شده گفت: در مجموع مبلغی حدود 108میلیارد تومان برای افتتاح پروژه های هفته دولت پیش بینی شده و تا پایان سال نیز عملیات گازرسانی به پارک صنعتی لیا انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین با بیان اینکه همه شهرکهای صنعتی استان به جزء کوهین تا پایان سال از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد، اظهار کرد: امسال با بهره برداری از فاز جدید پارس جم جنوبی تامین سوخت نیروگاه شهیدرجایی نیز تسهیل می شود که می تواند خبر خوبی برای استان باشد.

مفرد بوشهری ابراز کرد: مصرف سوخت این نیروگاه 300000مترمکعب و روزانه 12000مترمکعب می باشد که ضریب سوخت 9/0درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به بهره مندی 324000خانوار از نعمت گاز طبیعی هم اکنون در استان بیان کرد: میزان پوشش دهی گاز شهری در قزوین به 98درصد خواهد رسید که حتی یک درصد بالاتر از میانگین کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین اظهار کرد: هم اکنون 59مرکز گاز سی ان جی در استان داریم که یک مرکز نیز در بویین زهرا افتتاح خواهد شد.

مفرد بوشهری اذعان کرد: در حال حاضر 17میلیارد تومان از بخش تجاری بابت هزینه گازبها طلبکار هستیم که در این بین 30واحد صنعتی و 17واحد مسکونی و تجاری هستند.

وی ادامه داد: روستاهای بالای 20خانوار در برنامه گازرسانی ما قرار دارند که سعی می کنیم به همه آنها در اسرع وقت گازرسانی شود.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین تصریح کرد: در شهرصنعتی البرز هم شبکه های جدید که از جنس پلی اتیلین بوده و از طول عمر بالاتری برخوردار هستند راه اندازی خواهند شد تا جایگزین لوله های فولادی شوند.

مفرد بوشهری گفت: تلاش می کنیم تا در زمستان قطعی گاز نداشته باشیم و از طرفی هم توزیع گاز در منطقه طوری است که نگرانی در این زمینه بوجود نمی آورد.

گاز (2)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز