در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفت:

تجهیز بیش ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری نوین

۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۰۸:۵۷:۴۲
کد خبر: ۴۴۸۹۳۰
تجهیز بیش ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری نوین
در راستای افزایش بهره وری و کارایی مصرف آب در سال گذشته میزان بیش از 6هزار و 300 هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری گردیده است.

به گزارش خبر گزاری برنا در  تهران، علی اشرف منصوری بیان داشت: در راستای افزایش بهره وری و کارایی مصرف آب در سال گذشته میزان بیش از 6هزار و 300 هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری گردیده و به منظور اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5هزار و 700 هکتار از اراضی استان جهت اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار به پیمانکار واگذار شده که بخش زیادی از آن اجرا و به بهره برداری رسیده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران،  ابراز امیدواری کرد تا پایان نیمه اول سال، سطح انعقاد قرارداد به حدود 10هزار هکتار برسد که این حجم عملیات در این پروسه زمانی در نوع خود بی نظیر است.

 

منصوری در ادامه به توسعه واحدهای گلخانه ای بعنوان یکی از برنامه های محوری اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اثرگذاری توسعه گلخانه در افزایش بهره وری از منابع آب و خاک و ایجاد اشتغال و زمینه سازی توسعه صادرات محصولات کشاورزی با مساعدت وزیر جهاد کشاورزی، استاندار تهران، پیگیری ستاد شهرستانها به ریاست فرمانداران و اطلاع رسانی گسترده در این زمینه تاکنون یک هزار و دویست و چهل هکتار از اراضی استان برای توسع شناسایی که از این میزان 555 هکتار  منجر به صدور موافقت اصولی گردید.

 

وی در خصوص توسعه مکانیزاسیون خاطر نشان کرد: یکی دیگر از پروژه های اساسی که نقش مهمی در افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری دارد،  توسعه مکانیزاسیون است که از این حیث استان تهران با جذب حدود 50 درصد منابع خط اعتبار 4 در طی پنج ماه اول سال جاری توانسته با اختلاف بسیار زیاد از استانهای کشور پیشتاز باشد. بدیهی است جذب منابع مذکور علاوه بر موارد ذکر شده، باعث افزایش ضریب مکانیزاسیون و افزایش بهره وری مصرف نهاده ها می شود.

 

منصوری در  خصوص عملکرد تولیدات گیاهی گفت: با بسیج منابع و همکاران، همراهی خوب کشاورزان عزیز و زحمت کش استان و الطاف الهی در سال جاری با تولید 215 تن گندم و خرید حدود 155 تن گندم از رشد بیش از 40 درصدی نسبت به خرید سال قبل برخوردار بوده ایم که این میزان رشد، حاصل بهره مندی کشاورزان از آموزشهای انجام شده، استفاده از بذور اصلاح شده و انجام مراقبتهای زراعی و آبیاری به موقع بوده است که امیدواریم در سالجاری این مهم به نحو بهتری جهت دستیابی به تولید بیشتر و با کیفیت بهتر انجام پذیرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال جاری برای کشت بیش از 5 هزار هکتار کلزا هدفگذاری صورت گرفتهاست  که انشاء ا... با کمک کشاورزان این کشت با ارزش که نقش مهمی در حاصالخیزی خاک و کنترل آفات و علفهای هرز دارد و به تامین روغن کشور کمک می کند، اجرایی شود.

 

در پایان منصوری از فعالیتهای اثرگذار در تولید و اشتغال خبر داد و گفت: یکی دیگر از فعالیتهای اثرگذار در تولید و اشتغال که از برنامه های اصلی اقتصاد مقاومتی است راه اندازی واحدهای راکد، کم ظرفیت و نیمه تمام است که با همکاری بانک کشاورزی در حال انجام است در این رابطه تاکنون تعداد 549 طرح با نیاز تسهیلاتی 3هزار و860 میلیارد ریال در کارگروه مربوطه تصویب و پرونده های آنها تحویل شعب بانک کشاورزی گردیده و در حال انعقاد می باشند که انشاءا... در صورت پرداحت تسهیلات و رفع موانع موجود به میزان قابل توجهی به تولید محصولات کشاورزی به ویژه در حوزه دام و طیور و صنایع کشاورزی افزوده خواهد شد و در کنار آن نیاز اشتغال قابل توجهی نیز ایجاد می گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز