مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

شاخص ترین برنامه محیط زیستی همسوکردن مدیران بوده است

۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۰:۰۳:۵۸
کد خبر: ۴۴۸۹۸۶
شاخص ترین برنامه محیط زیستی همسوکردن مدیران بوده است
سیاوش شمسی پور گفت: کارهای زیادی در اداره حفاظت از محیط زیست در راستای حفظ طبیعت شده اما شاخص ترین برنامه همان همسوکردن مدیران دستگاه های اجرایی برای حراست از محیط زیست می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سیاوش شمسی پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در نشست خبری خود با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: در طول سه سال گذشته اقدامات فراوانی در خصوص حفظ محیط زیست قزوین و رفع آلودگی و کنترل آن برای اولین بار در ایران اجرا شده که نشان دهنده تلاش و همکاری مسوولان به خصوص استاندار و کارکنان اداره کل محیط زیست استان است.

شمسی پور تصریح کرد: بهترین کارنامه اداره کل محیط زیست استان به عنوان شاخص برنامه های اجرا شده در حفظ محیط زیست همسو کردن تمامی مسوولین و ادارات استان جهت حفظ آن می باشد.

وی گفت: در زمینه پسماندهای خانگی، صنعتی، عفونی و روستایی برنامه های خوبی اجرا شده و استان قزوین پیشتاز مدیریت پسماند در کشور می باشد.

این مقام مسوول ادامه داد: در زمینه پسماند الکترونیکی نیز برنامه ریزی جامعی در حال انجام می باشد که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

شمسی پور در مورد طرح جامع آلودگی هوا در استان هم اذعان کرد: این طرح تهیه و در مرحله بعدی باید به تصویب شورای برنامه ریزی استان برای اجرا برسد.

وی در مورد ارتقای مناطق حفاظت شده نیز تصریح کرد: برنامه ارتقای مناطق الموت و طارم در شورای عالی محیط زیست در حال بررسی می باشد که در صورت تایید میزان مناطق حفاظت شده استان به حدود 8درصد خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین در پایان تلاش برای هدایت و اجرای پروژه های این اداره کل را از اولویت های آن دانست.

شمسی پور همچنین از پیشرفت در اجرای طرح مدیریت منطقه حفاظت شده باشکل ابراز رضایت کرد.

وی تمایل و بهره گیری از پتانسیل و توان تشکل های زیست محیطی را از جمله برنامه های اصلی این اداره کل دانست و اشاره کرد: در دولت جدید تعداد تشکل های مردم نهاد در کشور به چندین برابر رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین با اشاره به محیط زیستی بودن دولت یازدهم خواستار تلاش هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی در جهت انجام وظایف قانونی خود شد.

شمسی پور با بیان اینکه قزوین به عنوان پایلوت جهانی برنامه شکوفایی شاخص های شهریcpi از سوی سازمان ملل متحد انتخاب شده است، یادآور شد: این موضوع با تلاش ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار، شهردار قزوین و سایر مدیران ارشد استان محقق شده و فرصت بسیار مناسبی برای این استان جهت بهره مندی هر چه بیشتر از امتیازات بین المللی برای رشد و ارتقای شرایط زندگی مردم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز