استاندار فارس:

۹۲۸ پروژه درفارس به بهره برداری رسید/به هیچ فردی باج نمی دهم

۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۵:۰۸:۰۱
کد خبر: ۴۴۹۲۳۰
۹۲۸ پروژه درفارس به بهره برداری رسید/به هیچ فردی باج نمی دهم
استاندار فارس گفت: در شش ماه گذشته و بعد از دهه مبارک فجراز تاکنون 928پروژه دراستان فارس با اعتبار 30 هزار و 657میلیارد ریال تکمیل و بهره‌برداری رسیده است که این طرح ها شامل 749 پروژ عمرانی، 79 پروژه صنعتی و تولیدی و 100 پروژه مسکن،است که برخی به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می رسد.
به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، سید محمد علی افشانی در نشست خبری اعلام برنامه های هفته دولت  اظهارداشت: مجموع اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌های عمرانی 8 هزار و 79 میلیارد ریال، برای پروژه‌های صنعتی و تولیدی 28 هزار و 375 میلیارد ریال و برای پروژه‌های مسکن 4 هزار و 193 میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: دراستان فارس با حضور معاون اول رییس جمهور و برخی وزار سه پروژه مهم سرمایه‌گذاری و تولیدی شامل شامل طرح توسعه پتروشیمی شهدای مرودشت، کارخانه روغن‌کشی و تجهیز 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس به سیستم‌های نوین آبیاری به بهربرداری رسیدبود.
به هیچ فردی باج نمیدهم
استاندار فارس با بیان اینکه به هیچ فردی باج نمی دهم گفت: به تعامل برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان اعتقاد کامل داشته و دارم و برای حل این موضوع تلاش فراوانی انجام داده ام و  فشارهای زیادی را تحمل کردم اما هیچ گاه این فشارها تمرکز مرا برهم نزده و نمی‌زندچون یکی از اهداف کسانی که فشار می‌آورند، برهم زدن تمرکز است.
وی سپس به  دشواری های که دولت یازدهم با آنها روبرو بوده اشاره کرد و ابرازداشت: به‌هیچ عنوان قصد بدگویی از دولت‌های گذشته و تخریب آنان را نداشته و ندارم و برای مشخص شدن حجم و تاثیرگذاری اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته، باید مقایسه‌ای بین شاخص‌های مختلف و تاثیرگذار داشته باشیم.
وی کاهش نرخ تورم به میزان 30درصد را یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم، دانست و بیان کرد: کاهش نرخ تورم و یک رقمی شدن آن، کاری بسیار بزرگ و دشوار و نشان‌دهنده توان بالای مدیران ارشد کشور است که دربرخی موارد شاهد هستیم شهروندان به دلیل نداشتن آشنایی علمی با مباحث اقتصادی، از خود و دیگران سئوال می‌کنند اگر تورم کاهش یافته چرا نرخ کالاها با افزایش مواجه است.
استاندار فارس ثبات ایجاد شده در بازار را یکی دیگر از دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم دانست و گفت:  لازمه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار، رسیدن به ثبات بازار و اقتصاد است، که با بررسی‌ وضعیت اقتصادی سال 91 نسبت به 90 متوجه می‌شویم که علی‌رغم کاهش 40 درصدی قیمت نفت، شاهد افزایش حدود 300 درصدی نرخ ارز بوده‌ایم حال آنکه همان شرایط را می‌توان در مقایسه بین سال‌های 93 و 94 مشاهده کرد. یعنی قیمت نفت کاهش 40 درصدی داشت اما نرخ ارز افزایشی را نداشت.
رسیدن به تراز تجاری دستاورد مهم دولت یازدهم
افشانی رسیدن به تراز تجاری  را دستاورد مهم دولت یازدهم دانست و تاکید کرد: بعد از دولت مصدق در سال 1331 که شاهد تراز تجاری مثبت بودیم، این شاخص به مدت 63 سال در ایران منفی بود و طی این سه سال مثبت شده به گونه ای که  در سه سال گذشته نوسانات نرخ ارز و بازار، حدود 5 درصد بوده است.
وی درادامه  برجام  را یک دستاورد مربوط به کل حاکمیت و نظام و  نه دولت به‌تنهایی دانست و  گفت: من یک سئوال از کسانی که به واسطه مشکلات ایجاد شده بر سر راه برجام ذوق‌زده می‌شوند، دارم و آن اینکه، چه راهی بهتر از رسیدن به یک توافق برای رفع معضلات کشور وجود داشت و دارد؟
استاندار فارس ادامه داد: هیچ یک از مسئولان در دولت انتظار نداشته و ندارند که آمریکا بد عهد نباشد، یک نفر از مسئولان نگفته که ما اعتماد کامل داریم، همه می‌دانیم که قدرت‌های بزرگ به‌دنبال منافع خود بوده و هستند و برای رسیدن به این منافع، بدعهدی و نیرنگ و خدعه هم داشته‌اند. این برای تک تک نیروهای انقلاب پذیرفته شده است، اما برجام بهترین راه خروج کشور از انزوا و ورود به چرخه بین‌المللی بود.
سرمایه‌گذاری نسبت به مزیت‌های فراوان استان فارس مناسب نبوده است
افشانی  با تاکید براینکه سرمایه‌گذاری نسبت به مزیت‌های فراوان استان فارس مناسب نبوده است، گفت: قبول دارم  نرخ اشتغال در فارس به نسبت میانگین کشوری پائین و نرخ بیکاری در مقایسه با میانگین کشوری بالا است و حتی  سهم اعتبارات عمرانی فارس تناسبی با وسعت و جمعیت این استان ندارد.
وی سپس به تلاش‌های انجام شده برای افزایش سهم 3.8 درصدی فارس از اعتبارات عمرانی توزیع شده در کشور  اشاره کرد و ابرازداشت: با رایزنی‌های انجام شده و به واسطه اینکه مسئولان کشور هم به این واقعیت معتقد شده‌اند، سهم فارس از بودجه عمرانی در سال 96 افزایش خواهد یافت.
استاندار فارس درادامه با بیان اینکه نرخ بیکاری استان فارس از 16 درصد در سال 92 به 12.1 درصد در سال 94 رسیده است، عنوان کرد:  براساس آمار به تعداد متقاضیان کار اضافه شده است، اما باید تعریف اشتغال و شاغل بودن در کشور ما اصلاح شود.
افشانی  اضافه کرد: هنوز هم نرخ بیکاری در فارس یک درصد از میانگین نرخ بیکاری کشور بالاتر است اگرچه برای کاهش این آمار تلاش خواهیم کرد اما بیکاری در این استان تا 10 سال آینده ادامه خواهد داشت.
حمایت از مدیران دراستان فارس
وی سپس از  حمایت کامل خود از مدیران دراستان فارس  یاد کرد و گفت: حمایت از یک مدیر به معنی بی‌توجهی به تغییر در برخی از مدیریت ها نیست و به واقع تغییر مدیران کل وظیفه وزرا و وزارت‌خانه‌ها است، استاندار کار تائید را برعهده دارد نه عزل و نصب. هیچ مدیری بدون تایید استاندار منصوب نمی‌شود.
افشانی افزود:  من هم به‌دنبال تغییر مدیران نرفته‌ام و نباید هم بروم، اعتقاد دارم که اگر استانداری به‌دنبال تغییر مدیران با وزارت‌خانه‌ها وارد چالش شد، با مشکل مواجه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مواردی را که مدیر دچار مشکل بوده  و نیاز به تغییر داشته را نیز  پنهانی دنبال نکرده و نمی‌کنم، اولین قدم در تغییر یک مدیر، اطلاع به خود مدیر است. اما تغییر مدیریت یک پروسه زمان‌بر را شامل می‌شود.
استاندار فارس تصریح کرد:  پاکی و سلامت مدیر و مشهود بودن تلاش‌ها در جهت سیاست‌های دولت و منافع و مصالح نظام و مردم را شاخص‌های مد نظر خود برای حفظ مدیران دانست.
افشانی  بیان کرد:  اگر مدیری سالم و کارآمد نباشد، حتی منصوب شده همین دوره هم باشد بدون در نظر گرفتن مدت مدیریت یا زمان انتصاب، او را تغییر خواهیم داد و اگر مدیر به لحاظ فکری مخالف من باشد اما کارش را خوب و صادقانه انجام دهد، به او اجازه ادامه دادن کارش داده می شود.
خبرنگاران برای سرمایه گذاری در استان چه کرده اند
وی سپس خطاب به خبرنگاران گفت:  شما برای سرمایه گذاری  دراستان چه کرده‌اید؟ تا چه اندازه بخش خصوصی را تشویق به سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟ شما یک وظیفه سنگین در مقابل بیکاری جوانان جویای کار دارید و باید گفت که با نصیحت و التماس سرمایه‌گذار به فارس نمی‌آید. سرمایه‌گذار با حسابگری وارد میدان می‌شود.
استاندار فارس با تاکید براینکه اختلافات بین افراد وابسته به گروه‌های مختلف را باید سیاسی حل کرد نه با کینه‌ورزی و دشمنی ورزی، گفت: اگر احزاب قانونمند شکل نگیرد و به آنها بها داده نشود، قومیت و قبیله و طایفه و شهر، جایگزین آن خواهد شد. یکی از مشکلات استان فارس اختلاف‌های اقوام و شهرها و قبیله‌ها بوده که در زمان انتخابات بیشتر بروز می‌کرده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز