رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

افزایش بیمه محصولات کشاورزی مستلزم فرهنگ سازی است

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۰:۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۴۹۴۸۴
افزایش بیمه محصولات کشاورزی مستلزم فرهنگ سازی است
نیازعلی ابراهیمی پاک گفت: با فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی می توان سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، نیازعلی ابراهیمی پاک رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان که با حضور رضاگروسی مدیرکل بحران استانداری قزوین و مدیران و معاونین سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده متاسفانه هنوز نتوانسته ایم دامنه بیمه محصولات کشاورزی را گسترش دهیم که برای تحقق این امر نیاز به فرهنگ سازی در بین کشاورزان داریم.

ابراهیمی پاک با اشاره به خسارت حوادث غیرمترقبه به محصولات کشاورزی اذعان کرد: آسیب پذیری محصولات کشاورزی در برابر بلایای طبیعی لزوم توجه به مقوله بیمه محصولات این بخش را دو چندان می کند ولی باید سطح تحت پوشش بیمه این محصولات معقول باشد.

وی با تاکید بر اینکه با فرهنگ سازی و آموزش و ترویج و اطلاع رسانی باید سطح پوشش محصولات کشاورزی را گسترش داد از کشاورزان و باغداران استان خواست: برای جبران خسارت محصولات قبل از فصل کشت محصول با هماهنگی اقدام به بیمه محصولات کشاورزی نمایند تا در صورت بروز خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران خسارت انجام شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین با اشاره به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان قزوین و اینکه هر ساله خسارتی به محصولات کشاورزی در مناطق مختلف استان وارد می شود بر مطالعه، شناسایی و پهنه بندی مناطق آسیب پذیر کشاورزی در این استان تاکید کرد.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: با اقدامات انجام شده و مدیریت واحد می توان از گسترش خسارات جلوگیری و با برنامه ریزی بخشی از خسارت وارده را جبران کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز