در دولت یازدهم اتفاق افتاد؛

پهنای باند در استان اصفهان ۱۲ برابر شد

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۳:۲۱:۰۱
کد خبر: ۴۴۹۶۳۲
پهنای باند در استان اصفهان ۱۲ برابر شد
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار اصفهان ۷۳۴ پروژه مخابراتی استان اصفهان به همراه طرح طوبا به طور همزمان افتتاح شد.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر محمود واعظی در آئین افتتاح ۷۳۴ پروژه مخابراتی استان اصفهان به همراه طرح طوبا، اظهارداشت: سیاست ها و برنامه ریزی های دولت در راستای حل مشکلات کشور است و دولت بنا دارد که در بازی‌های سیاسی که از یکی دو سال قبل به منظور انتخابات سال آینده مبنی بر تخریب دولت آغاز شده وارد نشود و دولت یازدهم سعی دارد با عمل با مردم صحبت کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های توسعه ای حوزه فناوری اطلاعات در استان اصفهان، گفت: استان اصفهان همواره برای دولت مهم بوده و برای استان برنامه‌ریزی هایی صورت گرفته است به طوری که امروز پهنای باند مورد نیاز در استان اصفهان از ابتدای دولت یازدهم ۱۲ برابر شده و شبکه انتقال استان نیز افزایش سه و نیم برابری داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تعداد مشترکین اینترنت استان اصفهان از ابتدای دولت یازدهم ، ۵.۳ برابر افزایش داشته است، افزود: فیبر نوری استان هم ۱۷۰ کیلومتر اضافه شده است و تا پایان دولت یازدهم به ۷۶۴ کیلومتر افزایش می‌یابد.

واعظی با بیان اینکه در استان اصفهان در سال ۹۳ ، ۳۲۵ روستا و در سال ۹۴، ۳۰۸ روستا به اینترنت متصل شدند، گفت: تا پایان دولت همه روستاها به شبکه ی اینترنت متصل می شوند و امروز نیز همه روستاها ارتباط تلفنی دارند.

محمود واعظی با اشاره به اینکه امروز ۴۲۸ میلیارد ریال صنعت و ارزش پروژه‌های مخابرات است، ولی در کل ۳۰۲ میلیارد و نیم ریال پروژه افتتاح خواهیم کرد، تصریح نمود: پهنای باند استان اصفهان ۴۰ گیگ افزوده شد و در ۲۵ شهر استان، نسل سوم و در ۹ شهر استان تلفن نسل چهارم افتتاح شد.

وزیر ارتباطات یادآور شد: از ابتدای دولت وزارت ارتباطات ۷۳۰ میلیاردتومان در بخش خصوصی و دولتی سرمایه گذاری کرده و شبکه انتقال اصفهان تا پایان دولت شش برابر و پهنای باند ۴ برابر می شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش‌ خواهد کرد که در استان با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها و داشتن نیروهای مستعد که در شرکت‌های خود استان و تهران فعالیت می‌کنند، به کمک دانشگاه‌ها در این حوزه اشتغالزایی کند، افزود: یک، شغل مستقیم در ICT چهار شغل غیرمستقیم را هم ایجاد می کند.

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افتتاح پروژه های مخابراتی در هفته دولت به اصفهان سفر کرده است.

 

نظر شما