طرح های قابل افتتاح و گلنگ زنی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در "هفته دولت"

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۱۳:۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۵۰۲۵۲
طرح های قابل افتتاح و گلنگ زنی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در هفته دولت
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی درخصوص طرح‎های قابل افتتاح و گلنگ زنی این شرکت در هفته دولت اظهار کرد: بند انحرافی و کانال انتقال آب "گلار" تربت جام در شهرستان "صالح آباد" تربت جام با هزینه 15335 میلیون ریال، بند انحرافی و پخش سیلاب "چاه سالار" نیشابور با هزینه 4539 میلیون ریال، بند تغذیه ای "درخت سنجد" تربت حیدریه با هزینه 4242 میلیون ریال و مخزن یک میلیون متر مکعبی آبرسانی به شهر مشهد از سد دوستی با هزینه 210000 میلیون ریال از جمله طرح های قابل افتتاح این شرکت در هفته دولت می باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا طاهری پروژه های آماده کلنگ زنی این شرکت در هفته دولت را دهانه آبگیر و کانال انتقال آب "ازغند" در شهرستان محولات با برآورد هزینه 25000 میلیون ریال و همچنین شروع مطالعات انتقال آب دریای عمان به شرق کشور شامل استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی عنوان نمود.

بازدید از سدهای خراسان رضوی در "هفته دولت" برای عموم آزاد است

همچنین مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی اظهار کرد: بازدید از سدها و تاسیسات آبی خراسان رضوی از دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت هفته دولت آزاد است.

محمد دانش ضمن تبریک هفته دولت، هدف از این اقدام را آشنایی عموم مردم با برخی فعالیت‎های این شرکت دانست و بیان کرد: همراهى مردم با دولت و پشتیبانى آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است و این رابطه، تا هنگامى که دولت، یک دولت ارزشى و خدمت‎گزار باشد، پایدار خواهد بود.

وی در ادامه از زائرین، مسافرین و شهروندان خواست در هنگام بازدید از سدهای استان ضمن رعایت نکات ایمنی به تابلوهای هشدار دهنده توجه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی در ادامه گفت: بازدید کنندگان از سدها به این نکات توجه داشته باشند که نزدیک شدن به آب دریاچه سدها به منظور ماهی‎گیری، استفاده از انواع قایق، تیوپ و شنا کردن ممنوع بوده و از داخل شدن در آب تحت هر عنوانی پرهیز نمایند.

وی افزود: سدهای خراسان رضوی از جمله طرق، کارده، ارداک، زواین، بار، درونگر، تبارک آباد و بند فریمان آماده بازدید جهت عموم مردم هستند.

انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیما‎ی خراسان رضوی در زمینه صرفه جویی و تعادل بخشی منابع آب

در راستای افزایش آگاهی‎های عمومی فرهنگ حفاظت از منابع آب، تفاهم نامه تولید و پخش برنامه تلویزیونی مابین صدا و سیمای خراسان رضوی و شرکت آب منطقه ای استان، منعقد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: مدت این قرارداد نه ماه بوده و شامل تولید و پخش مینی سریال 7 قسمتی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب، پخش ده برنامه مستند تولید شده ده دقیقه‎ای با عنوان « سراب در خراسان رضوی » از شبکه استانی سیما، پخش 20 برنامه انیمیشن 3 دقیقه‎ای با موضوع آگاهی بخشی در خصوص مصرف آب، پخش اطلاعیه‎های 15 ثانیه‎ای صرفه جویی به تعداد 20 نوبت، پخش 30 باکس خبری یک دقیقه‎ای درخصوص مسائل آب استان از شبکه استانی می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی، محمد دانش افزود: هماهنگی جهت حضور مسئولین شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی در 6 برنامه گفتگو محور تلویزیونی و 6 برنامه گفتگو محور رادیویی از دیگر مفاد این قرارداد می باشد.

وی در پایان گفت: با توجه به استمرار بیش از 15 سال خشکسالی پیاپی در کشور و همچنین تشدید برداشت از منابع آب زیرزمینی طی یک دهه اخیر، دولت تدبیر و امید در پانزدهمین جلسه شورای عالی آب در تاریخ 25 شهریور 93، کلیات طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را به تصویب رساند و مقرر شد در نتیجه اجرای این طرح توسط وزارت نیرو و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، طی مدت 6 سال بیلان منفی کلیه دشت‎های ممنوعه کشور به صفر رسیده و در یک چشم انداز 20 ساله، کسری مخازن تجمعی حوضه‎های آبریز جبران شود؛ در همین راستا طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در قالب 15 پروژه در حال اجراست، که یکی از این پروژه‎ها اطلاع رسانی و آگاه سازی افکار عمومی می‎باشد که قرارداد انعقاد شده یکی از اقدامات مهم در خصوص اجرای این پروژه است.

 

نظر شما