رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین:

سیاست دولت قطع رویه واردات روغن است

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۱۳:۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۵۰۶۸۰
سیاست دولت قطع رویه واردات روغن است
نیازعلی ابراهیمی پاک گفت: سیاست دولت و جهادکشاورزی تامین روغن مورد نیاز در داخل کشور بوده تا بدین ترتیب چرخه واردات بی رویه این محصول از خارج به کشور قطع شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، نیازعلی ابراهیمی پاک رییس سازمان جهادکشاورزی قزوین در جلسه ستاد کشت محصولات پاییزه که با حضور معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی با برنامه ریزی انجام شده در صدد تامین دانه های روغنی مورد نیاز در داخل کشور است تا از این طریق کشور از واردات این محصول بی نیاز شود.

ابراهیمی پاک اذعان کرد: هم اکنون سالانه 4میلیارد دلار روغن از خارج وارد کشور می شود که با یک برنامه زمانبندی می توان واردات 90درصدی روغن به کشور را کاهش داد.

فرزاد خوش اخلاق مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت: بهترین زمان کشت کلزا از 15شهریور تا 15مهرماه است.

خوش اخلاق افزود: امسال پیش بینی می شود هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت کلزا رفته و در این زمینه بیش از 18هزار تن کلزا برداشت شود.

وی ادامه داد: برای این میزان سطح زیر کشت کلزا 39تن بذر کلزا با ارقام اپی داخلی و هیبرید تهیه شده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: برای ترغیب کشاورزان به کشت کلزا دولت 30دستگاه ردیف کار یارانه ای به کشاورزان استان اختصاص خواهد شد.

خوش اخلاق به برنامه کشت گندم در استان هم اشاره کرد و گفت:  تاکنون 8هزار و 750تن بذر گندم آبی و 2هزار و 200تن بذر گندم دیم برای کشت پاییزه سال زراعی آینده خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود در سال زراعی آینده حدود 320هزار تن گندم در استان تولید شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی قزوین در خاتمه ابراز کرد: در سال آینده حدود 135هزار و 370هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم خواهد رفت که از این میزان 51هزار و 400هکتار گندم آبی و 83هزار و 970هکتار گندم دیم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز