دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

رسالت‌ آموزش و پرورش، آشنایی دانش آموزان با قرآن است

۱۳۹۵/۰۶/۰۴ - ۱۰:۵۷:۳۸
کد خبر: ۴۵۰۷۸۲
رسالت‌ آموزش و پرورش، آشنایی دانش آموزان با قرآن است
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش در جهت سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، فراهم آوردن آشنایی و انس دانش‌آموزان با قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مهدی نوید ادهم در اختتامیه اولین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور، که امروز 4 شهریورماه در محل سالن همایش‌های آستان قدس‌رضوی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: آموزش و پرورش برای اینکه بتواند ماموریت استراتژیک خود را به خوبی انجام دهد، علاوه بر  برنامه‌هایی که در کلاس‌های درس ارائه می‌شود، باید فعالیت‌های پرورشی و مکمل نیز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در مجموعه برنامه‌ها جای برنامه‌هایی که برای مربیان تعلیم و تربیت باعث توانمندسازی در این پروژه مهم باشد خالی بود که امید است با مساعدت فرهنگیان بتوانیم، امر فعالیت قرآنی و معنوی دانش‌آموزان را بیش از پیش گسترش دهیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در حدیثی از امام رضا(ع) این‌گونه نقل می‌شود که «خداوند رحمت کند کسی را که فکر و اندیشه‌ی ما را زنده کند و نیز دانش، اندیشه و مکتب ما را یاد بگیرید و به دیگران منتقل کند» که در این میان، فرهنگیان این توفیق الهی را کسب کرده‌اند چرا که در کسوت معلمین پرورشی این مهم را بر عهده دارند و ماموریت اصلی این قشر این است که در صدد گسترش مکتب اهل بیت)ع) بربیایند.

نوید ادهم با بیان اینکه وظیفه معلمان این است که زیبایی کلام اهل‌بیت(ع)، تعالیم آنها و نیز مکتب اسلام را به مخاطبان ارایه دهیم عنوان کرد: زمانیکه خداوند با این کتاب با بندگان سخن می‌گوید، این انتظار را از ما دارد که این اندیشه‌های دینی در فضای بسیار زیبا، متوازن و متعادل منتقل شود.

وی اضافه کرد: اگر در جایی با کاستی روبرو شدیم، در واقع کمبود در خود اندیشه ماست که نتوانستیم کلام را به نحو احسن منتقل کنیم، چرا که در این میان، تعلیم و تربیت بایستی در فضای زیبا رقم بخورد و ارتباط مطلوبی بین شاگردان و معلمان برقرار شود.

 

وی اضافه کرد: در واقع کلید واژه محاسن کلام باید سرلوحه کسانی باشد که در حوزه تعلیم و تربیت دینی و قرآنی مسئولیت‌هایی بر عهده دارند و به اقتضای شرایط و نیاز روز مخاطب و فهم او این موضوعات منتقل شود.

نوید ادهم به گسترش نهج‌البلاغه در جامعه تاکید و عنوان کرد: نیاز داریم که بیش از پیش با نهج‌البلاغه مانوس شویم و باید اعتراف کنیم که تاکنون نتوانسته‌ایم آنچه که باید و شاید کلام امام علی (ع) را بشناسیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این میان باید تدابیری در برنامه‌های رسمی، فوق‌برنامه و پرورشی اتخاذ گردد که از نهج‌البلاغه بهره ببریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز