وزیر نیرو در آیین افتتاح سامانه فاضلاب شهر نقده مطرح کرد؛

لزوم کاشت محصولات کم آب‌بر و پربازده برای احیای دریاچه ارومیه

۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۱۴:۵۸:۱۷
کد خبر: ۴۵۱۰۰۶
لزوم کاشت محصولات کم آب‌بر و پربازده برای احیای دریاچه ارومیه
وزیر نیرو گفت: احیای دریاچه ارومیه و توسعه کشاورزی استان مستلزم همکاری مردم به‌ویژه کشاورزان زحمتکش برای کاشت محصولات کم آب‌بر و پربازده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حمید چیت چیان در روزهای پایانی هفته دولت به همراه استاندار آذربایجان غربی و نماینده نقده در محل پروژه سامانه فاضلاب شهر نقده حضور یافت و ضمن افتتاح پروژه مذکور اظهار داشت: برای من باعث خوشحالی است که امروز به‌عنوان نماینده رییس جمهور در میان مردم شریف شهر نقده هستم و عملیات اجرایی مختلف در پروژه‌های آب و برق این منطقه را افتتاح و کلنگ‌زنی می‌کنم.
وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: جا دارد که همینجا از سردار رشید اسلام شهید باکری و سایر شهدای این منطقه یاد کرد. چرا که امنیت امروز این منطقه و آرامش فعلی ما حاصل جانفشانی های دیروز این عزیزان بوده است.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر ورود فاضلاب‌ها به محیط زیست و حاشیه شهر نقده موجبات نگرانی‌های بسیار زیادی را فراهم آورده بود اما خوشبختانه با افتتاح و بهره‌برداری این تصفیه‌خانه دیگر شاهد این نگرانی‌ها نخواهیم بود.
وی افزود: تصفیه پساب‌ها توسط این تصفیه‌خانه می‌تواند کمک کننده به پروژه احیای دریاچه ارومیه نیز باشد.
چیت‌چیان خاطرنشان کرد: چنان که می‌دانیم اولین مصوبه دولت یازدهم از زمان روی کارآمدن، احیای دریاچه ارومیه بود و این مساله به نوعی بیانگر توجه دولت به مشکلات فراروی این استان به‌ویژه در زمینه محیط زیست است.
وی گفت: تاکنون پروژه‌های زیادی برای احیای دریاچه ارومیه از سوی دولت انجام شده اما این اقدام‌ها به تنهایی برای احیای دریاچه ارومیه و کشاورزی پررونق استان کافی نخواهد بود.
وزیر نیرو ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه و توسعه کشاورزی استان مستلزم همکاری مردم بویژه کشاورزان زحمتکش جهت کاشت محصولات کم آب بر، اما پربازده است.
وی افزود: دولت مصوب کرده بود تا با انجام برخی تدابیر، وضعیت دریاچه ارومیه را در دو سال اول به حداقلی از تثبیت برساند که خوشبختانه این امر با همکاری مردم محقق شده است.
چیت‌چیان در پایان اظهار داشت: لازم در اینجا از همکاری همه مسئولان و مردم به‌ویژه همکاران خود در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برای ارائه خدمات شبانه روزی به مردم این دیار تشکر کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز