معاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی

راه اندازی بنگاه های کوچک زمینه ساز اشتغال

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۱۱:۰۰:۵۵
کد خبر: ۴۵۱۲۹۰
راه اندازی بنگاه های کوچک زمینه ساز اشتغال
بنگاههای کوچک ـ زودبازده و خود اشتغال در کوتاه مدت زمینه ی اشتغال ایجاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از دهدشت؛معاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای اداری در شهرستان کهگیلویه گفت:برای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان کهگیلویه از مزیت‌های منطقه و مشارکت مردمی استفاده می‌شود

آقای منصوری افزود: با ایجاد بنگاههای کوچک ، زود بازده و خود اشتغال و با استفاده از مزیتهای منطقه می توان در کوتاه مدت زمینه اشتغال را در شهرستان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه با ایجاد صنایع بزرگ اهداف اشتغال‌زایی در کوتاه مدت محقق نمی شود افزود:برای ایجاد اشتغال در کوتاه مدت ضروری است از مزیت‌های موجود در منطقه از جمله بخش کشاورزی ، صنایع دستی و گردشگری با مشارکت مردم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در کشور طرح ایجاد اشتغال مبتنی بر مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر استان را در دست اقدام دارد گفت : در استان کهگیلویه و بویر احمد کار مطالعاتی این طرح برای شناسایی وضعیت موجود هم از نظر نیروی کار و هم از نظر شناسایی رسته فعالیت‌هایی مزیت دار در دست اجراست .

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال در منطقه کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد، افزود : وجود راههای مواصلاتی در این استان با جابجایی 8 میلیون مسافر در سال ، سابقه دیرینه کشاورزی و فعالیت بیش از 70 درصد از کشاورزان این استان در بخش صنایع دستی ،تولید عسل و سبک زندگی عشایری از جمله ظرفیتهای استان برای ایجاد اشتغال است.

منصوری گفت : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی دارد که برنامه‌های مشترک بین دستگاهی را با هدف ایجاد اشتغال در مناطق آغاز کند.

فرماندار کهگیلویه هم در این نشست نرخ بیکاری در این شهرستان را بیش از 17 درصد بر اساس سرشماری سال 1390 اعلام کرد و گفت : بیش از 3 هزار و 600 نفر از افراد بیکار دراین شهرستان تحصیلات دانشگاهی دارند .

پوزش جمعیت فعال شهرستان کهگیلویه را 33 هزار نفراعلام کرد و گفت: تا کنون بیش از 5 هزار نفر از جمعیت بیکار شهرستان شناسایی شد این در حالی است که بیش از 30 هزار هکتار زمین مستعد برای کشاورزی اما بدون آب در شهرستان وجود دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز