حجت الاسلام انصاری در همایش ارمغان اعتدال:

دولت تدبیر و امید سنگ بزرگ را از مسیر پیشرفت ملت برداشت

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۱۱:۳۳:۱۰
کد خبر: ۴۵۱۸۷۸
دولت تدبیر و امید سنگ بزرگ را از مسیر پیشرفت ملت برداشت
حجت الاسلام مجید انصاری گفت: سیاست های دولت منجر به ایجاد ثبات همراه با امید در جامعه شده است و به نوعی می توان گفت دولت تدبیر و امید سنگ بزرگ را از مسیر پیشرفت ملت برداشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهور در همایش ارمغان اعتدال که در سالن دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت نام و یاد تمامی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی بویژه شهیدان باهنر و رجایی اظهار کرد: با کارهایی که در زمینه لغو تحریم ها انجام شده هیچگاه کشور به دوران تهدید و تحریم باز نخواهد گشت.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: با افتخار می گوییم در سه سال گذشته با وجود بدترین شرایط درآمدی کشور در تاریخ بعد از انقلاب به دلیل کاهش میزان صادرات و قیمت نفت دولت تدبیر و امید با حمایت مردم و هدایت رهبری، تعامل سازنده با دیگر قوا و سیاست تدبیر و امید از طریق مذاکراتی عزتمندانه و قدرتمندانه و البته سخت و دشوار توانست سنگ بزرگی را که در مسیر پیشرفت ملت ایران انداخته بودند از سر راه بردارد.

وی اذعان کرد: رفتارهای خردگرایانه، عقلایی، اخلاق مدار و سیاست تنش زدایی دولت تدبیر و امید اکنون منجر به ایجاد ثبات و آرامش توام با امید و نشاط در جامعه شده است.

این مقام مسوول ابراز کرد: دولت یازدهم در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که مردم با تورم و گرانی بسیار وحشتناک و لجام گسیخته ای مواجه بودند.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: رکود اقتصادی و بدهی های بانکی از یک طرف و تحریم ها از طرف دیگر راه سختی را برای دولت ایجاد کرده بود ولی دولت تدبیر و امید توانست با برنامه ریزی های دقیق و تدبیر امور بر بسیاری از مشکلات فائق آید.

وی در ادامه با توصیف وضعیت کشور در دوره گذشته تصریح کرد: در حالیکه باید براساس سند چشم انداز توسعه کشور رشدی 8درصدی داشت اما با تورم بالای 40درصد و رشد منفی 6.8درصد مواجه بود.

معاون حقوقی رییس جمهور خاطرنشان کرد: بدهی های دولت به بانک ها و بدهی های بانک ها به بانک مرکزی و مطالبات سنگین پیمانکاران و دستگاه های دیگر از وزارتخانه ها بر روی هم انباشته شده و وضعیت بسیار سختی ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام انصاری گفت: دولت یازدهم در سایه رهنمودهای رهبری و هم افزایی سازنده با سایر قوا و حمایت مردم موفق شد با دستیابی به توافق برجام تهدید بزرگ تحریم ها را رد کند.

وی افزود: در عرصه سیاست خارجی در مصافی دشوار توانستیم طی 18ماه مذاکره نفس گیر و عزتمندانه همه حقوق ملت را استیفا کرده و مانع تحریم را از سر راه کشور برداریم.

این مقام مسوول اظهار کرد: دولت بدون اینکه گامی از حقوق ملت عقب بنشیند مقتدرانه همه دستاوردهای کشور در عرصه هسته ای را حفظ کرده و امروز حق هسته ای کشورمان کاملا و به صورت رسمی مورد پذیرش جامعه جهانی قرار گرفته و همه تحریم های فصل هفتم علیه جمهوری اسلامی ایران لغو شده است.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: اکنون حق غنی سازی، تحقیق و پژوهش و ارتقای کاربری این دانش برای کشور حفظ و ایران به طور رسمی وارد باشگاه هسته ای جهان شده و دنیا نیز حق ایران برای دستیابی به انرژی هسته ای را به رسمیت شناخته است.

وی با بیان اینکه برداشت نفت و گاز از میادین مشترک به سطح قابل قبولی رسیده است افزود: امروز صادرات نفت کشور روزانه به بیش از دو میلیون و 500هزار بشکه رسیده و این فروش با آزادی عمل کامل انجام می شود.

معاون حقوقی رییس جمهور افزود: همچنین توانسته ایم برداشت خود از میادین مشترک را به سطح قابل قبولی برسانیم که این وضعیت بیش از این هم بهبود خواهد یافت.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه قیمت نفت از 107دلار به 35دلار تنزل کرده و رشد اقتصادی ظرف سه سال گذشته 12درصد بوده است گفت: در طول سه سال در کشور آرام حرکت کرده و در حوزه کشاورزی با لحاظ اولویت ها گام برداشته ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز