استاندار قزوین:

کلیدی ترین اقدام در استانداری حفظ وحدت میان مسوولان بوده است

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۱۲:۰۸:۱۱
کد خبر: ۴۵۱۹۰۹
کلیدی ترین اقدام در استانداری حفظ وحدت میان مسوولان بوده است
فریدون همتی گفت: در استان قزوین بر اساس اهداف بلندی که داشتیم تا چهار برابر میزان تعیین شده بر اساس سیاست ها و ظرفیت های دولت گام برداشته و از طرفی هم حفظ وحدت میان مسوولان کلیدی ترین اقدام ما در بدو ورود به این استان بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در همایش ارمغان اعتدال و شورای اداری استان که در سالن اجتماعات شهیدرجایی دانشگاه فرهنگیان با حضور معاون حقوقی رییس جمهور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای ورود به استان سعی و تلاش ما بر این بود که کلیدی ترین و محوری ترین اقدام حفظ وحدت، ایجاد هماهنگی در بین مدیران دستگاه های اجرایی، شخصیت ها و نخبگان در راستای اجرای برنامه های دولت باشد که قضاوت عمومی نیز در این راستا مثبت و خوب بوده است.

همتی با بیان اینکه سیاست استراتژیک رییس جمهور در بدنه دولت در حال تحقق است ابراز کرد: یکی از اهداف بلندی که دولت از ابتدای سال دنبال کرد اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی بود.

وی ادامه داد: ما نیز در استان قزوین بطور جدی به این امر پرداختیم و در برش استانی در هر کدام از زمینه ها در برخی موارد با رشد 2 تا 4برابری مواجه بودیم.

استاندار قزوین عنوان کرد: در راستای اجرای مولفه های اقتصاد مقاومتی سهم استان از تکمیل و راه اندازی 10هزار واحد صنعتی بالای 60درصد در کشور 400واحد صنعتی بود که با برنامه ریزی های انجام شده این میزان در استان به 1000واحد ارتقا پیدا کرد.

همتی بیان کرد: در خصوص اشتغال نیز سهم استان ایجاد 10هزار اشتغال در سال جاری بود که این میزان نیز به فراتر از تعهدات رسید.

وی ادامه داد: سهم استان در ایجاد اشتغال به 20هزار نفر افزایش پیدا کرده چراکه تا پایان مرداد سال جاری بیش از 5هزار شغل در استان ایجاد شده است و با هدف تعیین شده این میزان را به تحقق کامل آن خواهیم رساند.

استاندار قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: سهم استان بر اساس اهداف اقتصاد مقاومتی 450میلیارد دلار بود که ما هدف 800 تا یک میلیارد دلار را در برش استانی پیش بینی کردیم و تا تحقق کامل آن نیز تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: در بخش کشاورزی هم علیرغم تحریم ها 10هزار هکتار آبیاری قطره ای به عنوان برش استانی در نظر گرفته شده بود که با اهداف بلندی که در نظر گرفتیم این میزان را تا 20هزار هکتار ارتقا دادیم و تاکنون 5هزار هکتار انجام گرفته است.

نماینده عالی دولت در قزوین ادامه داد: در حوزه گندم نیز در سالجاری 250هزار تن از تولیدات گندم کشاورزان را دولت در نظر دارد خریداری کند که علیرغم کاهش قیمت نفت تاکنون یک سوم این اعتبار در اختیار استان قرار داده شده است.

همتی در خصوص سرمایه گذاری خارجی در استان نیز گفت: از سال52 زمان رفع تحریم ها در مجموع در استان 526میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شده ولی پس از برجام 371دلار سرمایه خارجی جذب شده است که در مقایسه با 38سال گذشته اقدامی بی نظیر است.

وی در ادامه عملکرد دولت را در حوزه های اجتماعی و امنیتی مناسب اعلام کرد و افزود: در حوزه مسایل امنیتی و اجتماعی نیز با تلاش های فراوان موفقیت های زیادی کسب شده است چراکه کاهش 15درصدی سرقت را شاهد هستیم و درکل روند مناسبی را پیش رو داریم.

استاندار قزوین افزود: دولت تدبیر و امید برای تحقق اهداف خود عزم راسخ دارد و مدیران نیز همگام با اهداف دولت در تلاش هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز