ترکی در سیزدهمین جلسه ستاد اقتصاد گفت:

ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی در طول سال برمبنای پروژه های اقتصاد مقاومتی/شهرک های گلخانه ای تا ۵۰۰ هکتار ایجاد شد

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۱۳:۰۵:۲۹
کد خبر: ۴۵۱۹۴۸
ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی در طول سال برمبنای پروژه های اقتصاد مقاومتی/شهرک های گلخانه ای تا  ۵۰۰ هکتار ایجاد شد
رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه جهادکشاورزی استان بیش از 80 درصد پروژه های مورد تایید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرده است گفت: در بخش تعاون روستایی نیز بیش از 90 درصد پروژه ها عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در  استان تهران، نعمت الله ترکی در سیزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: مرحله عملیاتی 156 طرح  و پروژه های دستگاه ها آغاز شده است.

وی با تاکید براینکه رضایتمندی زیادی در اجرای پروژه ها حاصل شده است افزود: واحد های فعال،راکد و نیمه فعال در بخش صنعت،معدن و تجارت شناسایی شده اند که تاکنون یکهزار و 340 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

 

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران، با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان جهادکشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: در بخش جهادکشاورزی در پایانه صادراتی گل و گیاه مقام نخست تولید گل شاخه بریده داریم که 80 درصد این گل ها سالانه ارزش صادرات دارند.

 

وی ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در بخش زنجیره تولید، ذخیره سازی و بسته بندی را از دیگر اقدامات برشمرد.

 

ترکی،ایجاد شهرک های گلخانه ای تا  500 هکتار و توجه به واحدهای تولیدی دانش بنیان را از دیگر اهداف پیش رو دربرنامه ریزی های اقتصاد مقاومتی استان اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی ها در 6 ماهه اول امسال موفق تر از آنچه پیش بینی شده پیش رفته است و تلفیقی بین پروژه های اقتصاد مقاومتی و سند برنامه ششم توسعه استان ایجاد شده تا در برنامه 5 ساله تا سال 99 اجرای طرح ها برای رشد اقتصادی ادامه یابد.

 

وی بر پیش بینی ایجاد 140 هزار فرصت شغلی در طول سال برمبنای پروژه های اقتصاد مقاومتی اشاره  کرد و افزود: در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع کمیته ای کارشناسی تشکیل شده است تا برای رفع مشکلات واحدها تصمیم گیری شود.

وی افزود:‌بعنوان دستگاه ناظر در ستاد اقتصاد مقاومتی ماموریت یافتیم هر هفته در یک شهرستان به شکل منطقه ای در غرب، شرق و جنوب استان جلساتی با حضور دستگاه ها برگزار شود.

 

ترکی  ادامه داد: در جلسات پیش رو، سازمان های صنعت، معدن و تجارت، شهرک های صنعتی آبفای شهری و روستایی براساس اولویت ها در سطح استان اولویت های خود را ارایه دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز