ایجاد اشتغال پایدار بنیاد برکت در دیناران چهارمحال بختیاری

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۱۴:۳۴:۰۸
کد خبر: ۴۵۲۰۲۱
ایجاد اشتغال پایدار بنیاد برکت در دیناران چهارمحال بختیاری
بنیاد برکت برای محرومیت‌زدایی از دهستان دینارانِ استان چهارمحال و بختیاری، در این منطقه اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، معاون امور فنی و زیربنایی بنیاد برکت گفت : منطقه‌ دیناران ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه‌ کشاورزی، دامداری و شیلات دارد و بنیاد برکت و گروه توسعه اقتصادی تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه‌ی سیاست‌ها و رویکرد توسعه‌ مناطق محروم به بررسی میدانی ظرفیت‌‌های این منطقه پرداختند.

سعید جعفری با اشاره به این‌که بسیاری از مردم منطقه دیناران از نظر معیشت در مضیقه هستند، افزود: برای برطرف کردن مشکل معیشت مردم باید بتوانیم در این منطقه اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا مردم نیز بتوانند به درآمد پایدار برسند.

وی ادامه داد: اشتغال‌ پایدار، مردم را در مناطق ماندگار و از مهاجرت‌هایی که برای جامعه مشکلاتی به همراه دارد، پیشگیری می‌کند.

معاون امور فنی و زیربنایی بنیاد برکت منطقه دیناران را برای کشاورزی بسیار مستعد دانست و عنوان کرد: این مناطق به جهت خاک مناسب، فراوانی آب و شیب کوهپایه‌ای برای فعالیت‌های کشاورزی بسیار ارزشمند هستند و با انتقال آب به مناطق کوهپایه‌ای می‌توان در زمینه‌ی کشاورزی و باغداری فعالیت کرد.

سعید جعفری نیاز به زیرساخت‌های ارتباطی از قبیل جاده و برق در برخی نقاط دیناران را لازم دانست و گفت: بخشی از مناطق روستایی دیناران به جهت صعب‌العبور بودن و کوهستانی بودن از نظر راه مشکل دارند و خانوارهای ساکن در این مناطق نیازمند توجه بیش‌تری هستند.

وی آغاز همکاری استانداری و مردم منطقه دیناران در زمینه‌ی کشاورزی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: استانداری این فعالیت‌ها را در مناطقی آغاز کرده است و این‌که مردم منطقه هم بدون انتظار از دیگر دستگاه‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند بسیار قابل توجه است.

معاون امور فنی و زیربنایی بنیاد برکت در پایان بیان کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آمادگی دارد با همکاری استانداری چهارمحال و بختیاری در نقاط حایز اولویت دیناران برای محرومیت‌زدایی مشارکت کند و پروژه‌هایی را که جنبه‌ی فرهنگی و اجتماعی دارند به عنوان یک بسته‌ی توسعه‌ای برای محرومیت‌زدایی در این مناطق اجرا کند.

وی آغاز فعالیت استانداری و مردم منطقه دیناران در زمینه کشاورزی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: استانداری این فعالیت‌ها را در مناطقی آغاز کرده است و اینکه مردم منطقه هم بدون انتظار از دیگر دستگاه‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند بسیار قابل توجه است.

معاون امور فنی و زیر بنایی بنیاد برکت در پایان بیان کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آمادگی دارد با همکاری استانداری چهارمحال و بختیاری در نقاط حائز اولویت دیناران سرمایه گذاری لازم را انجام دهد و پروژه‌هایی که جنبه فرهنگی و اجتماعی دارند را به عنوان یک بسته توسعه‌ای برای محرومیت زدایی از این مناطق اجرا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز