فرماندار اردبیل:

باید با تمرین و ممارست شوراها نهادینه شوند

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۰۲:۰۷:۱۶
کد خبر: ۴۵۲۲۱۸
باید با تمرین و ممارست شوراها نهادینه شوند
به گفته فرماندار اردبیل ادبیات مشترک در آموزش‌وپرورش به جای تفرقه‌افکنی قومی و قبیله‌ای می‌بایست ادبیات ارتقا، تهذیب نفس و منافع مشترک باشد.

به گزارش برنا،جواد زنجانی در مراسم اختتامیه همایش ملی شوراهای دانش‌آموزی برتر تصریح کرد: وظیفه مسئولان سیاسی این است که فضای پاک و سالمی را برای ارتقا تحصیلی دانش آموزان فراهم سازند.

وی افزود: بر همین اساس فضای آموزش‌وپرورش به جای اینکه سیاسی و جناحی باشد باید در این راستا تنظیم شده و سمت و سو بگیرد.

به گفته فرماندار اردبیل ادبیات مشترک در آموزش‌وپرورش به جای تفرقه‌افکنی قومی و قبیله‌ای می‌بایست ادبیات ارتقا، تهذیب نفس و منافع مشترک باشد.

زنجانی با تأکید به اینکه از توطئه‌های ننگین دشمن و اخیراً کشور عرب تفرقه‌افکنی قومی و مذهبی است، اضافه کرد: در چنین فضایی لازم است جوانان از گرفتار شدن به این توطئه‌ها ایمن شوند.

وی همچنین به مسئولین مربیان و معلمان در تربیت صحیح دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در وضعیتی که ۹۵ درصد از جمعیت کشور از سیستم آموزش‌وپرورش عبور می‌کنند لازم است سه اصل تحصیل، تربیت و تهذیب در اولویت قرار گیرد.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان اردبیل با تأکید به نقش مؤثر و خطیر مربیان در تربیت دانش آموزان ادامه داد: دانش‌آموزی که ۱۲ سال در این سیستم است باید روحیه کارآموزی، جامعه‌پذیری و فن‌آوری را در وی تقویت کرد.

زنجانی با بیان اینکه نباید آموزش‌وپرورش به جای مصونیت، محدودیت را تقویت کند، متذکر شد: نمی‌توان تهدید را مانع شد اما در مقابل می‌توان در مقابل تهدید مصونیت ایجاد کرد.

فرماندار اردبیل همچنین به ضرورت تقویت روحیه خودباوری در بین جوانان اشاره و تأکید کرد: در طول تاریخ ثابت شده است که بهترین افراد برای مشکل‌گشایی جوانان هستند و به ویژه در دفاع مقدس و انقلاب نیز این اصل ثابت شد.

وی تأکید کرد: در واقع امام راحل به انرژی و ظرفیت جوانان باور داشتند و در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس این ظرفیت را بالفعل کردند.

وی افزود: امروز آمار آسیب‌های اجتماعی مطلوب نیست و تهدیدات داخلی و خارجی متعددی از سوی دشمنان برای جوانان و دانش آموزان تدارک دیده شده است.

به گفته رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان اردبیل جوانان نباید به جای اینکه به عناصر گره گشا تبدیل شوند خود به تهدید تبدیل شوند و لازم است مربیان و خانواده‌ها در آگاه‌سازی آن ها نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی همچنین به کارکرد شوراهای دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: شورا از جمله دستاوردهای بزرگ تمدن غرب و متناسب با باورهای دینی ما است.

فرماندار اردبیل افزود: با این وجود شورا در کشور ما نوپا است و باید با تمرین و ممارست این اصل نهادینه شود؛ چرا که جامعه موفق جامعه‌ای است که اندیشه شهروندان در پیشبرد امور تجمیع شده باشد.

وی به ضرورت احقاق حق شوراهای دانش‌آموزی تأکید کرد و افزود: مدیران نیز باید دانش آموزان را باور کنند و فرصت تمرین شورایی را برای آن ها فراهم سازند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز