توزیع ۲۱۵۰۰ سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه استان سمنان

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۰۹:۰۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۲۳۱۳
توزیع ۲۱۵۰۰ سبد غذایی بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه استان سمنان
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: در سال گذشته، ۲۱ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی بین یکهزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان سمنان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علی عرب با بیان اینکه سوء تغذیه به عنوان یک بیماری حاد در جامعه تعریف شده است، اظهار کرد: در سال گذشته، ۲۱ هزار و ۵۰۰ سبد غذایی بین یکهزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان سمنان توزیع شد.

عرب افزود: در سال گذشته، سبد غذایی در نظر گرفته شده جهت استفاده یکهزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال خریداری و در بین نیازمندان توزیع شد.

وی ارزش ریالی هر سبد غذایی را معادل ۷۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: سبدهای غذایی این کودکان شامل برنج، ماکارونی ، رب‌گوجه، سویا، گوشت قرمز، روغن، تخم‌مرغ و عدس بوده که به والدین آنان تحویل داده شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان افزود: کودکان مبتلا به سوء تغذیه در بازه سنی ۶ ماه تا ۶ سال از مراکز بهداشتی و درمانی، معرفی و این نهاد پس از بررسی های لازم با تأیید نیازمندی خانواده، بین هر یک از این افراد هر ماه سبد غذایی به ارزش ۷۰ هزار تومان توزیع می کند.

علی عرب با اشاره به اینکه برنامه حمایتی توزیع سبد غذایی برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه با مشارکت کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی با هدف رفع سوء تغذیه کودکان در حال اجراست، تصریح کرد: بخش عمده ای از مشکلات و بیماری های کودکان ناشی از سوء تغذیه است.

عرب با بیان اینکه از مأموریت های مهم کمیته امداد، بهبود و سلامتی خانواده های تحت پوشش و حمایت فراگیر از بیماران نیازمند جامعه است، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته این نهاد توانست با حمایت ۵۸ میلیارد ریالی، هزینه درمان ۳۰ هزار رجوع بیمار نیازمند و مددجوی تحت حمایت استان را پرداخت کند.

وی در پایان یادآوری کرد: هم استانی های محترم می توانند از طریق تلفن همراه با شماره گیری #۵*۴*۴*۵*۷۴۱* و درج شناسه واریز ۲۱۵۰۰۰۰۱۲۷ به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز